niedziela, 23 lutego 2020

Pączki z dodatkiem kwaśnej śmietany.Pączki i takie podobne



Te pączki miały być na Tłusty Czwartek, ale co się odwlecze to w niedziele się napiecze , a raczej nasmaży.

Pączki łatwe i bardzo smaczne, u mnie nadziane po usmażeniu dżemem malinowym(przetartym przez sito, aby pozbyć się pesteczek). A i polałam je lukrem z cukru pudru utartego z sokiem z cytryny. A i u mnie mają malutki dodatek otrąb owsianych bo ciut rzadkie mi ciasto wyszło(za szczodrze dodana śmietana ), nic nie było ich czuć w końcowym pączku.

Przepis z bloga Damsko męskie spojrzenie na kuchnię

Pączki z dodatkiem kwaśnej śmietany

Składniki na około 12 dużych pączków( mi wyszło 10 ogromnych)

2 szklanki mąki pszennej -dałam 1 szklankę luksusowe+ 1 krupczatki+ mąka do podsypania (o pojemności 250 ml)
(dałam też 1 czubatą łyżkę otrąb owsianych)
3 żółtka kurzych jaj
2 łyżki cukru (z czubkiem) + 1 op. cukru wanilinowego
40 g masła
1 op. suszonych drożdży lub 25 g świeżych( dałam 14 g świeżych!!!- bo taki mam przelicznik 1:2 suszone : świeże )
½ szklanki ciepłego mleka
¼ szklanki gęstej śmietany kwaśnej (ciut więcej mi się dało , ratowałam sytuacje dodatkiem otrąb)
duża szczypta soli
2 łyżki białego rumu
skórka starta z ½ cytryny
tłuszcz do smażenia (olej rzepakowy)

konfitura do nadziania lub przetarte konfitury, dżem czy powidła  do nadzienia po usmażeniu
cukier puder do posypania lub lukier

Jak zrobić najlepsze pączki? Wszystkie składniki wyjmujemy wcześniej z lodówki aby miały temperaturę pokojową. Do miski wsypujemy całą mąkę, sól, robimy w niej dołek, w który wsypujemy drożdże, 1 łyżkę cukru, połowę mleka, mieszamy środek widelcem, podsypujemy mąką z miski i zostawiamy aż drożdże „ ruszą”. Żółtka ubijamy z cukrem i cukrem wanilinowym. Do reszty ciepłego mleka dodajemy masło, gdy się rozpuści dodajemy śmietanę i rum. Całość dodajemy do miski z mąką i wyrośniętymi drożdżami, plus otręby i starta skórka, ciasto dokładnie wyrabiamy przez kilka minut ręką, żeby było puszyste. Zostawiamy w ciepłym miejscu do wyrośnięcia na około godzinę, gdy podwoi swoją objętość ponownie jeszcze raz wyrabiamy.

Na podsypanej delikatnie mąką macie ciasto delikatnie rozwałkowujemy na grubość ok. 1 cm i wycinamy krążki przy użyciu np. szklanki, każdy krążek delikatnie rozciągamy, na środek kładziemy łyżeczkę konfitury i bardzo dokładnie je zlepiamy, stroną zlepienia układamy pączki na macie. Ja formowałam pączki bez nadziewania, nadziałam malinowym dżemem po usmażeniu, lekko je spłaszczamy, przykrywamy ściereczką i zostawiamy jeszcze na 45 minut aby się napuszyły. Do garnka wlewamy tyle oleju, aby pączki pływały, podczas smażenia nie mogą dotykać dna. Rozgrzewamy w garnku olej do temperatury ok. 175 stopni, wkładamy partiami pączki wkładając je tak, aby strona, która dotykała maty była u góry (mamy wtedy gwarancję, że podczas smażenia równomiernie podrosną) i smażymy na małym ogniu. Gdy pączki się zrumienią przewracamy je na drugą stronę i smażymy z drugiej strony.

Usmażone pączki wyjmujemy łyżką cedzakową i układamy na ręczniku papierowym, aby odsączyć je z nadmiaru tłuszczu. Ja jeszcze gorące posypuję cukrem pudrem. Ja najpierw je nadziałam , a później polukrowałam. Pycha

Pączki i takie podobne na blogu: 

Najdelikatniejsze (i najłatwiejsze) pączki na świecie wg przepisu Thomasa Kellera 

Pączki budyniowe z budyniowym nadzieniem- przepyszne

Pączki bez zaczynu- bardzo łatwe z przepisu Krysi

Pączki Krysi, które zawsze się udają

Pączki Moniki Waleckiej z zakwasem, tzn. poezja pączkowa, warto je usmażyć choć raz w życiu

Pączki na semolinie wg przepisu Krysi, moje najulubieńsze pączki na świecie

Pączki jogurtowe po prostu wspaniałe

Pączki z pieczonym topinamburem

Pączki na białkach, pyszny sposób na wykorzystanie białek

Pączki pyszne i łatwe, taki wspólny wynalazek z Joanną

Pączki orzechowe Komarki 

PĄCZKI Z SOKIEM POMARAŃCZOWYM

Pączki bardzo dobre- Marji Dieslowej 

PĄCZKI PARZONE-Marii Ochorowicz-Monatowej 

Pączki z ziemniakami, proste, tanie, a pychota

Najlepsze pączki z dodatkiem kwaśnej śmietany 

 
Pączki, pączki, pączki… Tatter


Wegańskie:

Pączki z piwem –wersja roślinna. Znakomite 


Pączki na piwie i jogurcie kokosowym (warte smażenia!!!)

Pączki wegańskie

Pączki na wodzie gazowane, wspaniałe 

Mandazi -najulubieńsze

Tanie, pyszne pączki

Mandazi akacjowe- letnia rewelacyjna wersja

Pomelki z Dolnego Powiśla

Wegańskie kuleczki na kęs 

Wegańskie pączki z dodatkiem batatów


Pączki dyniowe

Inne

Pączki-krążki z ziemniakami (na mące żytniej)


Pączki rzucane na białkach

Jagodzianki Aganiok

Oponki drożdżowe na śmietanie. Rewelacja!!!

Kółka Basieńki

Racuchy gryczane z jabłkami i płatkami róż

Razowe racuchy z kwiatami czarnego bzu

Drożdżowe racuchy z jabłkami

Racuchy z kwiatem czarnego bzu

Racuchy drożdżowe z kwiatami akacji

2 komentarze:

  1. Mniammmmmm....
    Moja prababcia Franciszka robiła takie pączki na śmietanie. Oj rozpusta Alu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , to prawdziwa rozpusta, pyszna :) A masz Aniu ten przepis prababci?

      Usuń