poniedziałek, 8 lutego 2021

Pączki dyniowe




Już za moment Tłusty Czwartek, a ja wczoraj moim Siostrzeńcom nasmażyłam pączków dyniowych, 100% roślinnych, pysznych, puszystych.

Przepis od Weganona, moje modyfikacje w uwagach. U Pawła znajdziecie tez złote reguły na pyszne roślinne pączki.

Cytuję:,,

Pączki dyniowe

SKŁADNIKI:

– około 4 szklanek mąki orkiszowej jasnej lub pszennej uniwersalnej + 2 łyżki
– 1 szklaka musu dyniowego
– ½ szklanki nierafinowanego cukru + 1 łyżka
– 1 saszetka drożdży instant 7 g lub 25 g świeżych
– ½ szklanki dowolnego mleka roślinnego
– 3 łyżki spirytusu, wódki, soku cytrynowego lub octu winnego
– olej do smażenia
– dowolne konfitury, dżemy lub marmolady do nadziewania

WYKONANIE:

– mleko lekko podgrzać. Przelać do miski. Dodać 2 łyżki mąki, 1 łyżkę cukru i drożdże. Dokładnie wymieszać. Szczelnie przykryć i odstawić w ciepłe miejsce na 15 minut
– mus dyniowy wymieszać w alkoholem i cukrem
– do miski z zaczynem dodać mąkę oraz mus dyniowy
– wyrabiać ręcznie lub maszynowo. Nie krócej niż 10 minut (wskazówki)
– miskę wysmarować cienko olejem. Włożyć ciasto. Szczelnie przykryć. Odstawić na 2 godziny w ciepłe miejsce
– ciasto ponownie wyrobić aż pozbędziemy się powietrza
– podsypując niewielką ilością mąki, rozwałkować na grubość około 1,5-2 cm. Wykrawać np. szklanką (musi mieć ostre krawędzie). Układać na papierze do pieczenia. Przykryć ściereczką. Odstawić na 30 minut w ciepłe miejsce
– rozgrzać olej i smażyć pączki z obu stron aż będą rumiane (wskazówki)
– Po wystudzeniu nadziać konfiturą, polać lukrem i posypać dodatkami”

Moje uwagi:

-u mnie 2 szklanki orkiszowej tortowej i po 1 semoliny oraz krupczatki
-świeżych drożdży dałam 15g
-zamiast mleka roślinnego dałam śmietanę kokosową 15%
-dodałam tez 5 łyżek aquafaby(gęstej wody od gotowania ciecierzycy), którą zmiksowałam z musem dyniowym kilka minut
-dałam otarta skórkę z ½ pomarańczy i oprócz spirytusu tez dodatkowo 2 łyżki soku z cytryny bo lubię dość luźne ciasto
- nadziewałam marmoladą surowe ciasto 


 

4 komentarze:

  1. MNiammmm....Robiłam rok temu. Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  2. Aluś, ale one cudowne i ten kolor! Pewnie bardzo wilgotne i puchate!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamilka , dokładnie są takie jak piszesz, buziaki

      Usuń