niedziela, 14 lutego 2021

Babka na białkach (TRZY SMAKI)




Babka na utylizacje białek w naprawdę pyszny sposób. Po Tłustym Czwartku jak zostały na białka to bardzo polecam tą babkę, przepis z bloga Waniliowe Improwizacje, ja minimalnie zmieniłam smak 1 warstwy. Cytuję:



Babka na białkach

250g białek (czyli ok. 6-7 białek)
szczypta soli
1szkl. cukru drobnego
1 cukier waniliowy (oczywiście z wanilią prawdziwą)
2 szklanki mąki tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4szkl. oleju
0,5szkl. mleka
2 łyżeczki naturalnego kakao
1 łyżka rozpuszczalnej kawy zalana 1-2 łyżkami gorącej wody
plus 200g czekolady-u mnie jedna mleczna i druga gorzka

Sposób przygotowania:

Białka przełożyłam do miski. Dodałam szczyptę soli i ubiłam je mikserem na najwyższych obrotach na sztywną pianę. Do piany powoli dodawałam cukier kryształ i waniliowy, nie przerywając miksowania. Pianę miksowałam, aż zrobiła się lśniąca, a cukier się rozpuścił. Mąkę odmierzyłam i przesiałam z proszkiem do pieczenia do innej miski. Następnie partiami dodałam mąkę do piany i mieszałam łyżką do połączenia składników. Gdy mąka się połączyła z białkami, dodałam olej i znów wymieszałam do połączenia. Na koniec dolałam mleko i znów wymieszałam ciasto do połączenia składników. Wymieszane ciasto podzieliłam na trzy równe części. Do jednej części dodałam kakao i wymieszałam do uzyskania jednolitego ciemnego ciasta. Do drugiej części dodałam kawę z tą wodą i też dokładnie wymieszałam. Trzecią pozostawiłam białą i nie dodawałam do niej żadnych dodatków.

2 komentarze:

  1. Przepis jak znalazł kiedy mam nadmiar białek.
    Pyszna babka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak , nie lubię wyrzucać, a to jest pyszna babka

      Usuń