czwartek, 6 stycznia 2022

Chiacchiere, włoskie faworki-wersja roślinne






W styczniu zaczynam myśleć o faworkach i chyba już się to nie zmieni.

Dzisiaj naszło mnie na smażenie, a tu w lodówce pustka, ale znalazłam taką ,,śmietanę” kokosową 15%, a w szafce mąkę włoską do makaronów, hm przypomniało się mi ,że ma już tu taki prosty przepis na włoskie faworki.

Powtórzyłam tyle, że z wersji roślinnej i oto faworki w tradycyjnym polskim kształcie, na prawdziwie włoskiej mące i wegańską ,,śmietaną”. Polecam. Bo wyszły chrupiące, zachowując też odpowiednią kruchość.













Dwuskładnikowe, włoskie faworki (bez jajek)


Proste i szybkie faworki z dwóch składników

Składniki
270 g mąki włoskiej do makaronów
200 ml śmietany kokosowej 15%


Wykonanie

1. Zagniatamy ciasto z podanych składników. Jeśli jest zbyt rzadkie, dodajemy mąki. Ciasto ma być elastyczne. Ciasto kilka razy składamy i uderzamy wałkiem w celu napowietrzenia.
2. Ciasto dzielimy na 3 części, każdą część rozwałkowujemy na cienki okrąg.
3. Wykrawamy niewielkie prostokąty radełkiem.
4. Faworki smażymy na złoto z obu stron.
5. Podajemy posypane cukrem pudrem

Pychotka


 

6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Beato, bardzo proste i potwierdzam,że były bardzo smaczne

      Usuń
  2. Ach Kochana! U Ciebie jak w domu. Tak dobrze wspominam to moje blogowanie i blogosferę z tamtych lat. A już Twoja przedługa lista blogów, które odwiedzasz jest zbiorem prawdziwych perełek, których bez tej listy nigdy bym sobie nie przypomniała. To miło, że ją przechowujesz. Serdecznie Cię pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesiu , jak dobrze ciebie czytać, aż mi z radości łezka się pokazała, buziaki

      Usuń
  3. Alu, robiłam je oczywiście, ale w wersji oryginalnej. Wersja roślinna też jest ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu ja też , teraz to tak mnie naszło, w lodowce śmietany nie było, a wersja roślinna sie udała, nawet bardzo , polecam

      Usuń