piątek, 1 maja 2020

Pasztet z selera z wędzonymi śliwkami


Jakoś tak mnie naszło na pasztet, a że zalegały w słoiku wędzone śliwki ze świąt( jeszcze z Bożego Narodzenia) to padło na pasztet z ich udziałem.


Przepis z blogu poświęconego blenderowi Vitamix

Pasztet z selera z wędzonymi śliwkami
1 kg selera
1 szklanka orzechów włoskich*
1 duża cebula
50 g suszonych, wędzonych śliwek
2 szklanki bulionu warzywnego
2 łyżki oleju
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka pieprzu
1 łyżeczka słodkiej papryki
1 łyżeczka gałki muszkatołowej
1/2 szklanki płatków drożdżowych

Sposób przyrządzania

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, formę wykładamy papierem do pieczenia. Seler myjemy, obieramy, kroimy w małą kostkę. Cebulę siekamy. Śliwki kroimy w paseczki. Na dużej patelni rozgrzewamy olej, szklimy cebulę. Dodajemy seler, chwilę przesmażamy. Dodajemy śliwki, wlewamy bulion. Dusimy bez przykrycia na średnim ogniu aż cały płyn odparuje, a seler będzie dość miękki.

Przekładamy usmażone składniki do kielicha blendera.* *Dodajemy orzechy i przyprawy, miksujemy na gładką pastę. Przekładamy do miski, mieszamy z płatkami drożdżowymi. Gotową masę dajemy do foremki, wyrównujemy. Pieczemy ok. 45 minut aż będzie ładnie zrumieniony. Wyjmujemy z formy po ostudzeniu.
*Ja orzechy namoczyłam  w zimnej wodzie na kilka godzin, odcedziłam i dopiero mieliłam 

**Ja mieliłam wszystko w maszynce do mielenia.

6 komentarzy:

  1. Alciu świetny pomysł na pasztet. Chętnie skorzystam z przepisu :) Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, przepyszny pasztet, naprawdę bardzo polecam

      Usuń
  2. Robiłam selerową pieczeń i to jest bardzo pyszne.
    Alu, Twój pomysł ze śliwką bardzo mi się podoba. Ale orzechy muszę wyrzucić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak seler to fajna podstawa takich dań, Aniu migdały czy pestki ze słonecznika tu by bardzo pasowały :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Mniam ten pasztet, oj mniam :)

    OdpowiedzUsuń