niedziela, 9 czerwca 2019

Babka z białek z jabłkiem


Bardzo smaczna, wilgotna i delikatna. Miałam dużooo białek bo robiłam mieszankę na 2 tygodnie dla moich kotów, moje koty są żywione wg zasad BARF-a, tak, że często mam nadmiar białek.

Babka wg przepisu Blog z apetytem, moje minimalne zmiany w nawiasie. Bardzo polecam.

Babka z białek z jabłkiem
Składniki:

1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka białek (około 6-7 sztuk , ja miałam ciut więcej, bo 9 białek )
1 szklanka cukru( u mnie brązowy)
1/2 szklanki zimnego stopionego masła
1 duże jabłko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
(1 łyżeczka kardamonu)
(szczypta soli)

Jabłko obieramy ze skórki i ścieramy na tarce o dużych oczkach
Białka ubijamy na sztywno, następnie dodajemy cukier i dalej ubijamy.( Ja połowę ubitych z cukrem i solą białek odłożyłam do innej miseczki i te białka wymieszałam delikatnie z ciastem na końcu, przed wyłożeniem do formy) Dodajemy resztę składników, dokładnie mieszamy i przelewamy do wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą foremki- może to być keksówka, ja piekłam w małej foremce do babki( ja też)
Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200’C i pieczemy około 50 minut – do suchego patyczka( u mnie była już upieczona po 45 minutach)
Po upieczeniu babkę możemy posypać cukrem pudrem albo polać polewą czekoladową

6 komentarzy:

  1. Łał! Lubię takie przepisy na wykorzystanie białek :)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie. Świetny pomysł na wykorzystanie białek. U mnie zwykle zostają po robieniu lodów :) Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu , dziękuję za przemiły komentarz , a babkę polecam

      Usuń
  3. Babka jest mięciutka i na pewno pyszna!
    Mam na nią ochotę Alu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, ona taka jest , delikatna, mięciutka, wilgotna, pyszna, polecam

      Usuń