środa, 12 czerwca 2013

Rzodkiewki. Marynowane krótko i gotowane.


Rzodkiewki, sypią się mi na pęczki. Zjadamy na surowo np.   dodatkiem  mleczka kokosowego jak tu , kiszone z selerem naciowym jak tu, a przede wszystkim  marynuję
Przepyszne, aromatyczne, same  rzodkiewki zmieniają kolor na taki beżowy. Wytrzymują do 1 tygodnia, dłużej nigdy nie stały bo  po prostu  zostały zjedzone.. Ja w ten sposób wykorzystuję trochę przerośnięte rzodkiewki z siostry  lub znajomych działki lub trochę przeschnięte, czytać stare.
Marynowane rzodkiewki, do szybkiego zużycia
Składniki: na 1 litrowy słoik
rzodkiewek tak z 4 pęczki (mogą być przerośnięte lub trochę przeschnięte)
1/3 szklanki (5-6 łyżek) dobrego oleju  czyli   tłoczony na zimno, może być też oliwa
4 łyżki sosu sojowego , prawdziwego,  ja najlepiej lubię tamari
4 łyżki wytrawnego sherry  lub 1 łyżka octu  jabłkowego lub innego byle nie spirytusowy
1/2 łyżeczki posiekanego świeżego imbiru (konieczny)
 2 ząbki czosnku (konieczne)
sól
1 łyżeczka cukru  brązowego , palmowego lub miód czy syrop klonowy itd

Rzodkiewki umyć itd., przekroić na pół lub na ćwiartki.
Do słoika wlać 2 łyżki wody, rozpuścić w niej cukier, dodać przepuszczony przez praskę czosnek, olej, sos sojowy, imbir, sól i sherry (lub ocet).
Wsypać rzodkiewki. Słoik zakręcić i mocno nim potrząsać. Schować do lodówki na 4 godziny. W tym czasie kilkakrotnie potrząsać słoikiem.
Cały czas stoją w lodówce w tym sosie. Podając odsączałam z sosu.

A jak mam ich naprawdę dużo, to gotuje, tu też mogą być takie przerośnięte, ale  ważne, żeby to były rzodkiewki gruntowe, bez nawozów itd., bo inne są niezbyt smaczne. Przepis znaleziony w Magazynie Kuchnia

Rzodkiewki gotowane

(dla 2 jarzynożerców)
Składniki
  • 1 pęczek rzodkiewki 
  • 1 łyżka bułki tartej 
  • 1 łyżka masła 
Sposób przygotowania
Oczyszczamy rzodkiewki z części niejadalnych. Gotujemy w osolonej wodzie, do momentu, gdy w rzodkiewkę  udaje się wbić widelec. Odcedzamy, podajemy posypane tartą bułką (podgrzaną na rumiano) i polane rozpuszczonym masłem, jako obiadową jarzynkę. Można je też jadać na zimno jako sałatkę.


Można tez je podać z zasmażką  orzechowo –kokosową, będzie jeszcze  pyszniejsze tylko, nie  mam zdjęć.

7 komentarzy:

  1. a wiesz z czym ja jem czasami rzodkiewkę.. ? z cukrem sobie ją chrupię

    OdpowiedzUsuń
  2. Alu,
    jaki pyszny ten talerz!
    A pomysły na rzodkiewki smakowite.
    Ja je marynuję po azjatycku lub zjadam na surowo.
    Twoje propozycje bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piekłam, chrupałam ale nigdy nie marynowałam. Pychotki :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam marynowanych rzodkiewek. Muszą być bardzo dobre, no bo przecież rzodkiewka jest pyszna :)
    Buziaki Alciu:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Joasiu, z cukrem? pierwszy raz słyszę , o takiej wersji :D
    Ja lubię chrupać, ale solo , bez dodatków kompletnie
    pozdrawiam

    Aniu , dziękuję
    Te azjatyckie masz na blogu?
    te gotowane są smaczne i to bardzo ,ale te marynowane to odlot , wszystkim smakuje i to bardzo
    buziaki

    Kamilka,ja chcę upiec , bo nie piekłam jeszcze. A te marynowane zrób , zobaczysz jakie to pyszne , niektórzy twierdzą ,że lepsze niż sex:D
    buziaki

    Madzia, są przepyszne , smakują tym co rzodkiewek nie lobią , to kiedyś jak robiłam na imieniny był przebój , przepis dawałam tylu osobom ,ze hej , zresztą w internet tez już go ,,sprzedałam " dawno na dwa fora i ciągle ludzie chwalą .Zrób Madziu, bo łatwe , proste i pyszne
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam serdecznie,
    zauważyłam, że masz kilka widgetów z innych stron na swoim blogu. Dlatego byłabym zaszczycona, jakbyś dołączyła i do nas oraz zarejestrowała swój blog na liście Top Blogi na stronie znajdzprzepisy.pl. Dzięki temu Twoje przepisy trafią do jeszcze większego grona odbiorców.

    Znajdzprzepisy.pl jest wyszukiwarką, która zbiera przepisy z najlepszych stron oraz blogów kulinarnych. Już ponad 1200 blogerów dołączyło do nas i skorzystało z dodatkowych odwiedzin, które dostarczamy.

    Aby znaleźć się na liście Top Blogi wystarczy tylko zarejestrować swój blog tutaj: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pani Magdaleno , dziękuje za zaproszenie
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń