środa, 3 czerwca 2020

RACUCHY Z RABARBAREM



Pyszne, łatwe racuchy z sezonowym rabarbarem. Przepis Moniki. Bardzo polecam.


Robiłam dokładnie wg przepisu, cytuję:

RACUCHY Z RABARBAREM

*ok 12 sztuk

300 g mąki
szczypta soli
25 g drożdży
3 łyżki cukru
1 szklanka ciepłego mleka
1 jajo
2 duże łodygi rabarbaru
olej do smażenia, miód do podania lub cukier puder

"Do miski wsypuję mąkę ze szczyptą soli, na środku robię wgłębienie do którego wsypuję rozkruszone drożdże. Dodaję 2 łyżki cukru, zalewam mlekiem i odstawiam na 15 minut. Po tym czasie dodaję jajo, cynamon i mieszam do połączenia się składników, przykrywam ściereczką i odstawiam na 45-60 minut do podwojenia objętości.

W tym czasie myję, obieram i kroję na 0,5 cm plasterki. Zasypuję łyżką cukru i odstawiam. Gdy ciasto jest gotowe dodaję do niego rabarbar i mieszam aby w miarę równomierni wmieszał się w ciasto. Mokrą łyżką nakładam ciasto na rozgrzany olej i smażę z obu stron na złoty kolor.

Podaję polane miodem lub posypane cukrem pudrem.”

8 komentarzy:

  1. Pysznosci Alu!
    I ja smażyłam. Zjedzone w tri miga!

    OdpowiedzUsuń
  2. Alu wyglądają pysznie! Drożdże świeże ? Ja mam tylko suszone i spróbuję z nimi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dałam świeże, ale suche też dadzą radę , tylko bym je najpierw wymieszała z odrobiną mleka, cukrem i mąka i poczekała aż urosną, chyba ,ze masz 100% pewne , to normalnie z mąką wymieszaj

      Usuń
  3. U mnie najczęściej racuchy sa z jabłkami. Ale robiłam też ze śliwkami, z truskawkami. Z rabarbarem nigdy. Trzeba będzie zrobić bo pysznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez pierwszy raz z rabarbarem , robię z jabłkami najczęściej ,ale zdarzyły się już i z bananem i z gruszką.
      A te rabarbarem , bardzo smaczne.

      Usuń