niedziela, 31 maja 2020

Czekoladowe ciasto z białek



Ciągle piekę ciasta na samych białkach i ciągle mi zalegają białka w lodówce/zamrażarce. Piekę bezy, pieguski, zebry , kokosanki, babki w tym rewelacyjna drożdżową, ostatnio takie ciasto z migdałami, a wczoraj upiekłam czekoladowe.

Ja nie jestem jakąś fanką ciast czekoladowych, ale to mi bardzo smakuje, jest bardzo puszyste i wilgotne.

Przepis z bloga Arabeska waniliowa ,a autorka znalazła go na blogu Smakujmy.pl
 
Czekoladowe ciasto z białek

Składniki:
- 100 g masła (temp. pokojowa)
- 200 g cukru
- 50 g kakao lub 200 g czekolady gorzkiej*
- 100 g mąki*
- 8 białek

Dodatkowo:
- polewa czekoladowa
- płatki migdałowe do posypania

*Użyłam czekolady. A w związku z tym, że po rozpuszczeniu ma ona półpłynną konsystencję (w przeciwieństwie do kakao, które jest sypkie), dodałam jeszcze 50 g mąki (czyli w sumie 150 g, zamiast 100 g).

Miękkie masło utrzeć z cukrem. Dodać kakao i mąkę, zmiksować.
Jeśli używamy czekolady, należy ją najpierw rozpuścić na parze, przestudzić i dopiero wtedy dodać do utartego z cukrem masła.
Białka ubić na sztywną pianę. Delikatnie wmieszać do masy kakaowej/czekoladowej.
Formę (okrągłą, o max. średnicy 20 cm lub podłużną keksówkę o wymiarach ok. 9×33 cm) wysmarować masłem i wyścielić na dnie papierem do pieczenia (albo posypać kaszką manną). Wlać ciasto do przygotowanej formy i wstawić do nagrzanego do 180 st.C piekarnika. Piec około 30-40 minut (do suchego patyczka). Po wystygnięciu ciasto oblać polewą czekoladową i od razu posypać płatkami migdałowymi (uprzednio uprażonymi na suchej patelni i wystudzonymi).
Swoją polewę przygotowałam z 50 g czekolady (po połowie mlecznej i gorzkiej) oraz 25 g masła (rozpuściłam na parze).

Moje uwagi:

-Piekłam z czekoladą-jedna była 70% i 1 mleczna, bo takie były w domu
-Tez dałam 150g mąki
-Piekłam około 50 minut , bo po 40 jeszcze było widać płynną czekoladę
-Nie robiłam polewy tylko posypałam cukrem pudrem


6 komentarzy:

  1. Ja też mam jeszcze białka hihihi
    Lubię takie białkowe wypieki, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamila, to jak masz to polecam do zrobienia , buziaki

      Usuń
  2. To bardzo pyszny widok!
    Na pewno siegnę po ten przepis, jak będę miała nadmiar białek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu dziękuję i bardzo polecam , naprawdę pyszne ciasto

      Usuń
  3. Alu ciasto wygląda świetnie. Podziwiam Twoje białkowe wypieki :) Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu dziękuję , to tak jak się ma koty i samemu robi się im żarcie , to się ma dużżżżżżżżo białek , pozdrawiam

      Usuń