poniedziałek, 6 stycznia 2020

Barszcz z grzybów suszonych


Dziś zafundowałam rodzinie obiad Wigilijny, przepyszny barszcz grzybowy z dwoma rodzajami uszek, niebo w gębie. Bardzo polecam.

Przepis z bloga Królestwo garów.

Barszcz z grzybów suszonych

100 g grzybów suszonych – najlepiej prawdziwki,
kawałek selera,
cebula,
2 marchewki,
pietruszka
listek laurowy,
ziele angielskie,
pieprz ziarnisty,
około 100 ml soku z kapusty kiszonej(ja dałam z ½ litra domowe zakwasu na żurek, tylko ta część bez mąki, klarowną),
sól,
pieprz,
cukier,

Grzyby opłukać, zalać niewielką ilością zimnej wody i ugotować do miękkości, odsączyć – wywaru użyjemy do barszczu natomiast grzyby do uszek, pierogów lub kapusty….

Ugotować wywar na włoszczyźnie, przecedzić.

Do wywaru z grzybów dolewać wywar z włoszczyzny. Uważając, by nie dać za dużo wywaru z włoszczyzny, aby barszcz nie był „cienki”. Dolać do smaku sok z kapusty kiszonej (sok z prawdziwej kiszonej kapusty a nie „kiszonej” octem, przy dolewaniu trzeba uważać aby z grzybowej nie zrobić kapuśniaku), doprawić solą, pieprzem, cukrem i sokiem z cytryny.

Podawać w filiżankach razem z uszkami i/lub z uszkami smażonymi, podanymi osobno 

Uszka smażone wg tego przepisu, już je robiłam -tu

A uszka gotowane wg mojego domowego przepisu-tu 

6 komentarzy:

  1. Zjadłabym oj zjadła!
    Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam!
    U mnie w tym roku był z buraków i grzybów plus grzybowe uszka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie też na Wigilię był barszcz z czerwonych buraków na zakwasie, grzybki tez tam były i były uszka, ale jakoś mnie naszło na coś jeszcze w tym stylu

      Usuń
  3. U mnie w domu daje się ten domowy zakwas i grzyby zostawia. Na koniec dodaje śmietanę. Uwielbiam go.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez dałam domowy zakwas , a grzybki poszły do uszek -tych smażonych , ale to pyszna zupa była :D
      Ja znałam grzybową-uwielbiam , ale wersji z żurkiem to nie znałam do tej pory
      Buziaki

      Usuń