środa, 5 grudnia 2018

Sernik z ziemniakami, dla mojej Mamy


Dla mojej Mamy upiekłam sernik, ona je uwielbia, ja nie specjalnie i rzadko piekę, ale dostaliśmy najprawdziwszy, wiejski twaróg, mama miała wielką ochotę na sernik, to upiekłam. Twarogu nie było zbyt dużo to upiekłam taki z ziemniakami z bloga  ,,Z cukrem pudrem", dodając miej twarogu, a więcej ziemniaków niż w originale, tu niżej moje proporcje.

Sernik wyszedł pyszny. Smakował nie tylko Mamie.

Sernik z ziemniakami (niezawodny)

700 gramów zmielonego sera półtłustego (najzwyklejszy w kostkach lub na wagę, ale nie z wiaderka)*
350 gramów zmielonych ugotowanych ziemniaków
200 gramów cukru
2 łyżki cukru z wanilią lub waniliowego
6 jaj
150 gramów stopionego, schłodzonego masła
starta skórka z 1 pomarańczy
1 łyżka mąki ziemniaczanej

Białka oddzielamy od żółtek. Żółtka ucieramy z cukrem(ja tu daje tylko łyżkę cukru, reszta idzie do piany) i cukrem waniliowym na gęsty krem, z białek ubijamy sztywną pianę. Masę żółtkową przekładamy do miski z serem i ziemniakami, dodajemy stopiony, schłodzony tłuszcz i 1 łyżkę mąki ziemniaczanej, ucieramy blenderem do dokładnego połączenia składników. Następnie do masy dodajemy pianę z białek(ja  ubijałam je  z resztą cukru na taka bezę) i delikatnie mieszamy łyżką.
Masę serową przekładamy do natłuszczonej i posypanej kaszą manną tortownicy o średnicy 22 cm, wyrównujemy powierzchnię. Pieczemy około 25 minut w 170 stopniach, a potem jeszcze około 35 - 40 w 160 stopniach. **Nie otwieramy drzwiczek piekarnika po wyłączeniu przez około 30 minut, potem uchylamy lekko, zostawiamy w tej pozycji przez kolejne 30 minut, potem wyjmujemy na blat, schładzamy w lodówce.

*wiejski, pewnie bardzo tłusty, sama mieliłam

**ja tu na chwile wysunęłam z piekarnika, a wierzch polałam polewą śmietanową i i wsunęłam do piekarnika, dalej jak w przepisie

Polewa śmietanowa Krysi

300g - 400g śmietany 30% - gęstej (można użyć także 18 - 22% a nawet jogurt grecki)
2 łyżki (płaskie) cukru pudru
1,5 łyżeczki ekstraktu waniliowego

Śmietanę wymieszać z cukrem pudrem i ekstraktem waniliowym.

6 komentarzy:

  1. Świetny przepis!
    Uwielbiam serniki, ale z ziemniakami jeszcze nie piekłam.
    Czas na ten sernik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, fajny wyszedł, polecam. Ja też taki pierwszy raz piekłam. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Wspaniały serniczek, mama napewno była przeszczęśliwa :)
    Moja babcia zawsze dodawała ziemniaki do sernika, a była mistrzynią słodkich wypieków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mojej mamie bardzo smakował ten sennik, on taki aksamitny, puszysty i wilgotny wyszedł.Nooo nasze babcia potrafiły czarować,a ty Kamilka po babci pewnie masz te zdolności co?

      Usuń
    2. Aluś, ja babci do pięt... hihihihi

      Usuń
    3. tak , tak ,a świstak siedzi i zawija sreberka czy jakoś tak, Kamilka ty jesteś cukierniczka nad cukierniczki , ja zawsze mam szczękę na podłodze jak widzę te twoje cuda

      Usuń