sobota, 27 października 2018

BISZKOPT Z MALINAMI (i ew. z galaretką)


W zamrażalniku znalazłam woreczek jesiennych malin od Siostry, tak z 4 garście tych malin, hm, trochę mało na jakieś  poważne plany pieczeniowe, ale na szybki biszkopt w sam raz. Na blogu Ostra na słodko znalazłam przepis co mi pasował w 100%. Od siebie zrobiłam wegańską galaretkę co zastyga w mig i mam biszkopt z podwójną porcją malin i galaretką, Takie proste ciasto przy sobocie po robocie. Bardzo polecam bo pyszne.

Cytuje za Sylwią ,,

BISZKOPT Z MALINAMI (i ew. z galaretką)

SKŁADNIKI:

( blacha 22×24 )

* jajko – 5 sztuk
* cukier – 3/4 szklanki
* mąka pszenna – 1 szklanka
* maliny (2 garści)

SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli, pod koniec ubijania dodajemy stopniowo cukier.
Wlewamy po 1 żółtku, miksujemy, a następnie wsypujemy przesianą mąkę i delikatnie, ale dokładnie mieszamy drewnianą łyżką.
Wylewamy na blachę, układamy maliny ( możemy dodatkowo posypać grubym cukrem! )
Pieczemy ok. 30-35 minut/ 180C”

Moje uwagi:

-dodatkowe 2 garści malin
-2 opakowania galaretki z Delekty bez żelatyny
-3 szklanki wrzątku

Zimny upieczony biszkopt zalałam galaretkami przyrządzonymi wg przepisu na opakowaniu i lekko już żelującymi , zastygają do 30 minut.
Na surowe ciasto i na już upieczony biszkopt kładłam maliny zamrożone. 



6 komentarzy:

  1. prosto i smacznie :) Fajny pomysł na zamrożone owoce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu dziurkuje za miły komentarz.Ja bardzo lubię prosto ,ale czasami warto coś wymyślnego tez , pozdrawiam

      Usuń
  2. Uwielbiam takie najprostsze ciacha, z owocami to moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to i jak ja , z owocami najlepsze
      Kamilka pozdrawiam

      Usuń
  3. Wspaniały!
    Uwielbiam i tęsknię. bo dawno biszkoptu nie piekłam...
    Maliny i galaretka do niego to już rozkosz smakowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber dziękuję
      Ja też bardzo rzadko piekę takie ciasta , ale jakoś tak mi się zachciało , pozdrawiam

      Usuń