niedziela, 7 czerwca 2020

Genialny chleb wieloziarnisty na krupczatce


Zobaczyłam u Ani i musiałam upiec.

Najłatwiejszy chleb jaki upiekłam. A naprawdę smakuje bardzo przyzwoicie. Mi się wydaje ,że na smak najbardziej wpływa sezam, ja go uwielbiam, a jest jego tu sporo. Chleb smakuje nawet z samym masłem, ale pasują też wszystkie dodatki słodkie i słone, bardzo polecam.

Upiekłam z pól porcji na samej krupczatce, ale tu podaję przepis oryginalny jak podała Ania

Genialny chleb wieloziarnisty na krupczatce

Składniki: na 2 duże keksówki (35×11 cm)

1 kg krupczatki (lub pół na pół krupczatki i zwykłej pszennej chlebowej)
1 szklanka ziaren sezamu
6 łyżek siemienia lnianego
6 łyżek ziaren słonecznika
6 łyżek otrębów żytnich (pszenne też mogą być)
2 łyżki pestek dyni
1,5 łyżeczki soli
3 łyżki cukru
1 l ciepłej wody
2 paczki suchych drożdży (14 g)

tłuszcz i dodatkowe otręby do wysmarowania i wysypania foremek

Przygotowanie:
Wszystkie suche składniki mieszamy drewnianą łyżką.
Wlewamy wodę i łączymy mieszając łyżką. Nie ma potrzeby by robić to dłużej niż do dokładnego połączenia się składników. Masa będzie luźna, taka ma być.
Ciasto w misce przykrywamy i odstawiamy do wyrastania. Jeśli jest ciepło może to potrwać 30 minut, jeśli chłodniej około 1 godziny.
Wyrośnięte mieszamy ponownie i przelewamy do przygotowanych keksówek. Przykrywamy i odstawiamy do wyrośnięcia w cieple, na około 20 minut lub do momentu aż ciasto sięgnie brzegów foremek.
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 230 stopni, pieczemy około 1 godziny, bez termoobiegu, na pierwszej półce od dołu. Wyjmujemy z piekarnika i pozostawiamy w foremce jeszcze przez 10 minut, następnie wyjmujemy z foremek i studzimy na kratce.
Chleb litewski na blogach:
Akacjowy blog
Kuchnia Alicji
Kuchnia Gucia
Kuchennymi drzwiami
Moja akademia smaku
Moje małe czarowanie
Ogrody Babilonu
Rodzinnie roślinnie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz