niedziela, 26 kwietnia 2020

Puszyste bułeczki z dodatkiem ziemniaków


Pyszne bułeczki z przepisu Liski, uformowane wg wskazówek Ani.


Puszyste bułeczki z dodatkiem ziemniaków


400 g mąki pszennej ( u mnie 300g pszennej i 100g orkiszowej pełnoziarnistej)
90 g gotowanych ziemniaków, przeciśniętych przez praskę
20 g świeżych drożdży (dałam 14g )
2 łyżki oliwy
1 płaska łyżka cukru
1 łyżeczka soli
250 ml wody pozostałej po gotowaniu ziemniaków (można zastąpić zwykłą, letnią wodą)

do posmarowania: żółtko wymieszane z łyżeczką wody( ja popryskałam samą woda i posypałam makiem)

Drożdże rozpuścić w niewielkiej ilości wody, następnie dodać do mąki z pozostałymi składnikami. Zagnieść ciasto - można to zrobić mikserem. Ciasto będzie dosyć luźne, ale nie powinno bardzo kleić się do rąk.
Przełożyć je do miski wysmarowanej oliwą i odstawić do wyrastania na 1 godzinę( ja miskę włożyłam do reklamówki i schowałam na noc do lodówki).
Wyrośnięte ciasto podzielić na 9 lub 12 kawałków - z każdego uformować bułeczkę(ja zrobiłam bułeczki wg wskazówek Ani czyli uformowałam z każdej wałeczek, zawiązałam supeł, a końcówki zawinęłam dwukrotnie wokół )
Ułożyć je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, delikatnie posmarować oliwą i odstawić do wyrastania na 40 minut - bułki powinny zdecydowanie urosnąć( umie ciut dłużej bo ciasto było zimne).
Piekarnik nagrzać do 200 st C.
Bułeczki posmarować żółtkiem( ja spryskałam tylko wodą i posypałam makiem jak u Ani), posypać ulubionymi dodatkami.
Na dno piekarnika wsypać 1/2 szklanki kostek lodu.
Wstawić bułki i piec 20-30 minut, do czasu zrumienienia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz