poniedziałek, 20 kwietnia 2020

Bajaderka/Bajaderki


Takie poświąteczne łakocie


Bajaderka/Bajaderki


Przepis z książki „W mojej kuchni nic się nie zmarnuje” autorstwa Anny Gasik.

Składniki:

*50 dag zeschniętego, lekko czerstwego ciasta ( u mnie drożdżowa baba plus herbatniki do odpowiedniej wagi) **
*2 łyżki masła
*2 łyżki mąki
*1 1/2 szklanki mleka***
*1 łyżka kawy rozpuszczalnej ( u mnie naturalna , rozpuszczalna0
*2 łyżki cukru
*2 łyżki kakao
*ewentualnie dowolna ilość bakalii
*herbatniki do wyłożenia blaszki ( ja zrobiłam małe bajaderki, kulki)
*pół czekolady mlecznej i pół czekolady gorzkiej (ja obtoczyłam w mleku w proszku wymieszanym  z cukrem pudrem)

Wykonanie:
Masło i mąkę włożyć do garnka i zrobić zasmażkę, dodać mleko i zagotować. Następnie dodać kawę, kakao oraz starte lub pokruszone ciasto. Wymieszać, ewentualnie dodać bakalie. Wyłożyć do formy wyłożonej herbatnikami. *
Ucisnąć, wyrównać powierzchnię. Rozpuścić czekolady i polać wierzch bajaderki. Dobrze wystudzić, włożyć do lodówki.

*Ja polepiłam małe kartofelki i obtoczyłam w mleku w proszku z cukrem pudrem

**Zrobiłam z pół porcji z 25 dag ciasta

***Dałam 1/2 szklanki na pół porcji, bo chciałam polepić   małe bajaderki,a nie robić 1 dużej

4 komentarze: