wtorek, 7 kwietnia 2015

Kruche ciasto z dodatkiem drożdży


Bardzo dobry spód do mazurków, to pierwszy spód jaki piekłam  jako dzieciak do mazurków z 1 z dwóch  książek jakie były w domu rodzinnym. Potem obrosłam w przepisy z gazet i książek jakie sama już kupowałam i o przepisie zapomniałam. Jakiś czas temu o tym przepisie  przypomniała mi Joanna  na forum cin cin . Upiekłam w tym roku prezentowe mazurki   z tego ciasta plus domowy z mlekiem   w proszku. Bardzo polecam .Ciasto  pięknie trzyma kształt oraz jest bardzo kruchutkie, idealne.


Kruche ciasto z dodatkiem drożdży

( mi wyszły 4 spore mazurki)

1 kg mąki (dałam krupczatkę )
60 dag masła
3 żółtka
1 jajko
skórka otarta z cytryny (dałam z dwóch )
cukier waniliowy ( dałam 1 łyżkę domowego cukru waniliowego)
4 dag drożdży (dałam 3 dag czyli 30g)

Drożdże rozetrzeć na sucho z niewielką ilością mąki, dodać do reszty mąki wysypanej na stolnicę, dodać pozostałe składniki i zagnieść ciasto nie wyrabiając zbyt długo. Uformować wałek, zawinąć w folię i włożyć do lodówki na co najmniej godzinę (a można i na tydzień). Po wyjęciu z lodówki kroić w półcentymetrowe plastry, wykładać nimi blaszkę, zgniatając palcami miejsca złączenia. Piec w wysokiej temperaturze -200-220 stopni C




Przepis pochodzi z książki Jadwigi Kłossowskiej "Kuchnia dla wszystkich" Warta 1976
Podobny przepis jest u Ani

8 komentarzy:

  1. Alciu- piękna dekoracja :) bardzo apetyczne ciacho

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis, skorzystam na pewno :) Buźka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamila , na początek można zrobił pół porcji czy nawet 1/4, ale gwarantuję ,że mazurki na tym cieście są pierwszy sort :)
      buziaki

      Usuń
  3. Śliczny mazurek!
    Przepis na ciasto wykorzystam nie tylko do mazurków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, dziękuję , o tak to ciasto i na ciasteczka i tarty jakieś się nada na bank
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Alciu, to moje ukochane ciasto, robię je od lat! tylko nie ozdabiam tak pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetne to ciasto jest
      Aniu potrafisz , potrafisz , buziaki

      Usuń