niedziela, 16 listopada 2008

Placek typy brownies z orzeszkami ziemnymi i czekoladą




A to moja następna propozycja na Tydzień Orzechowy ,coś a’la Brownie tylko orzechowe.
Bardzo chciałam upiec coś łatwego, z czekoladą i koniecznie z orzechami ziemnymi –

Z pomocą przyszła mi Tatter i podrzuciła przepis z książki Blissful Brownies (Gourmet Collection).Ciasto jest bardzo proste ,nie takie słodkie –dałam mniej cukru ,i ekspresowe
Ja na drugi raz dam tylko więcej mleka bo wg mnie buło ciut przy mało wilgotne .
Polecam



Placek typu brownies z orzeszkami ziemnymi i czekoladą

Blaszka 30x20 cm-ja wyłożyłam ja papierem do pieczenia
Składniki
350 g mąki zwykłej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
225 g masła
250 g cukru brązowego (w oryginale jest 350 g)
175 g płatków owsianych
70 g orzechów ziemnych posiekanych (lub mieszanka różnych orzechów)
1 jajko ,roztrzepane
300 g mlecznej czekolady-ja dałam po 100g mlecznej ,śmietankowej i deserowej
400g mleka skondensowanego niesłodzonego (ja na drugi raz dam 500g ,a może i 600g)
70 g masła orzechowego z kawałkami orzechów

Posiekać czekoladę na kwadratowe kawałki.
Do miski przesiać mąkę z proszkiem, dodać masło i posiekać , aż powstaną okruszki.
Wmieszać cukier ,płatki i posiekane orzechy . Z miski odjąć ¼ mieszanki i dodać do niej posiekaną czekoladę .
Do pozostałych ¾ mieszanki dodać jajko i takim ciastem wylepić blaszkę. Upiec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni C przez 15 minut.
W tym czasie wymieszać mleko z masłem orzechowym np. trzepaczką rózgową
Tą miksturą polać podpieczone ciasto, wyrównać, posypać czekoladowa kruszonką i
Delikatnie przycisnąć ,piec kolejne 20 minut aż się zezłości. Wystudzić w blaszce ,pokroić na kwadraty




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz