niedziela, 13 września 2020

Kotlety z mąki z ciecierzycy

Najszybsze kotlety wegańskie do zrobienia samodzielnie. Pomysł Kuby z bloga JEDZENIOWY.
Wyszły pyszne, polecam.

Kotlety z mąki z ciecierzycy
15 min
6 sztuk

Składniki
250 g mąki z ciecierzycy
30 g lnu mielonego złotego
1 łyżka mąki ziemniaczanej
po 2 łyżeczki: słodkiej papryki wędzonej, mielonego kuminu, czosnku granulowanego, suszonej cebuli, suszonej natki pietruszki
sól i pieprz
ciepła woda
olej do smażenia

Wykonanie
Wszystkie suche składniki dokładnie wymieszać.
Porcję mieszanki połączyć z ciepłą wodą w równoważnych ilościach (na każde  100 g miksu dodać 100 ml wody). Wymieszać i odstawić na kilka minut do zgęstnienia.
Z masy uformować kotlety – powinny kleić się do dłoni i nie rozpadać. W razie potrzeby dodać wody lub dosypać odrobinę miksu.
Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju. Kotlety smażyć po kilka minut z każdej strony. Odsączyć na papierowym ręczniku.

Wskazówki


Mieszankę warto przygotować w dużej ilości (nawet z podwójnej porcji!) i zamknąć w szczelnym naczyniu – dzięki temu kotlety można przyrządzić w dosłownie kilka minut.

Uwagi moje:

-dałam posiekanej też świeżej natki pietruszki
- ja starłam jeszcze jedną malutką cukinię i marchewkę na drobnej tarce i dałam trochę mniej wody
-panierowałam dodatkowo z rozdrobnionych płatkach kukurydzianych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz