niedziela, 17 lutego 2019

Taratuszki na jogurcie –wersja roślinna


Już je robiłam ściśle wg przepisu z bloga Obiad gotowy!

Ale ostatnio dojrzałam, ze Julianna wstawiła nową wersję na jogurcie i pokusiłam się o taką wersje, tylko zmieniłam na wersję roślinną.

Wyszły przepyszne.


Taratuszki na jogurcie –wersja roślinna

Składniki:
200 ml jogurtu roślinnego np. sojowy ( lub kefiru na grzybku tybetańskim )
1 łyżka cukru waniliowego
1 łyżka roztopionego oleju kokosowego
1 łyżka spirytusu
2 szklanki mąki (plus do podsypywania)
½ łyżeczki sody( raz odważyłam się dać mniej i już tak daję )
szczypta soli

olej rzepakowy, słonecznikowy lub ryżowy do smażenia

Jogurt, sól, olej kokosowy i cukier roztrzepać, wlać spirytus, wsypać przesianą mąkę z sodą. Zagnieść ciasto. Ciasto będzie dość luźne, lekko klejące. Przykryć go bawełnianą ściereczką i odstawić na 30 minut.
Stolnicę oprószyć mąką. Wyłożyć ciasto, dłońmi rozpłaszczyć na grubość do 1cm. Nożem pokroić w paski o szerokości ok 3cm i długości ok 8cm. Na środku każdy kawałek przeciąć, wywinąć ciasto - jak faworki. W rondlu rozgrzać olej (ok pól litra), wkładać ciasto po kilka sztuk (taratuszki bardzo rosną), smażyć na średnim ogniu na rumiano w obu stron. Po usmażeniu osączyć na papierowym ręczniku.
Przed podaniem posypać cukrem pudrem.

8 komentarzy:

  1. Szalejesz karnawałowo! Same pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się ogromnie, że taratuszki przypadły do gustu:) A wersja roślinna z pewnością znajdzie swoich zwolenników wśród vegan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julianna bardzo pyszne te racuszki wychodzą.Bardzo dziękuję za przepis i pozdrawiam.

      Usuń
  3. Wspaniałe!
    Mam zamiar je przygotować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu dziękuję. Bardzo polecam bo to ciekawa wersja faworków czy raczej racuszków. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Kobieto, idę od Ciebie bo już jestem głodna a tu tylko pod ręką waniliowy chrust i do obiadu daleko.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko nie uciekaj , tak dawno Ciebie nie widziałam, chcesz to Ci nasmażę ile tylko chcesz i co tylko chcesz

      Usuń