czwartek, 14 lutego 2019

Kotleciki z tofu i pieczarek


Szybkie, pyszne kotleciki, doskonałe na obiad czy jako wkładka do bułek.

U mnie z dodatkiem kaszy jaglanej i surówki z kapusty, marchewki i kiszonych ogórków.

Przepis z tej strony, trochę zmieniłam.

Kotleciki z tofu i pieczarek

1 opakowanie tofu wędzonego (ok.180-200g)
3-4 łyżki sosu sojowego
300-350 g pieczarek
1 średnia cebula
1-2 ząbki czosnku
2/3 szklanki płatków owsianych
sól, pieprz
papryka ostra mielona, wędzona
gałka muszkatelowa
kurkuma
natka pietruszki (ok. 1 łyżka)
bułka tarta do obtoczenia 


olej do smażenia

Płatki owsiane zalać wrzącą wodą-tyle tylko żeby zakryło płatki i nakryć talerzykiem, wystudzić
Tofu zetrzeć, polać sosem sojowym. Cebulę pokroić w kosteczkę, pieczarki zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
 Razem podsmażyć na patelni na oleju. Pod koniec smażenia dodać posiekany czosnek. Gdy ostygnie zmieszać z tofu, posiekaną natką pietruszki, płatkami i przyprawami. Uformować małe kotleciki, panierować w bułce tartej i smażyć na oleju na złoty kolor.



4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe pulpeciki!
    Ciekawi mnie jak smakuje tofu z pieczarkami...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo smaczne, wiadomo każdy ma swój smak i gust, ale raczej posmakują większości.Pieczarki , delikatne tofu z posmakiem wędzonym naprawdę fajnie się łączy.Pozdrawiam

      Usuń
  2. Alu na jakiej tarce ścierasz tofu ? Kotleciki bardzo mi się podobają, skorzystam bo to miła odmiana w kotlecikowym jadłospisie :) Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosia, na tej takiej drobnej(ale nie do ziemniaków na miazgę tylko co takie cieniutkie wióreczki), ale można tylko widelcem rozetrzeć nawet . Oj jestem ciekawa czy tobie posmakują , a i w oryginale jest jeszcze jajko ,
      ale ja nie daję, mi się dobrze kleją, ale mam lata praktyki w wegańskim gotowaniu , jak chcesz możesz dodać .

      Usuń