środa, 20 lutego 2019

Racuchy wg przepisu Tomka Zielke


Proste, smaczne i uwielbiane przez dzieci , ale nie tylko…..

Bardzo polecam.

Zrobiłam wg przepisu Tomka Zielke. minimalnie tylko zmieniając przepis –min, poszalałam z ilością jabłek.

Drożdżowe racuchy z jabłkami

220 g mąki pszennej
3,5 g suszone drożdży (dałam 10g świeżych)
5 g cukru 
3 g proszku do pieczenia
2 g soli
300 g mleka
60 g masła
1  jajko "zerówka"
350 g jabłek  ( ja dałam około 400-500g)

Tłuszcz do smażenia

Mąkę przesiewamy, łączymy z resztą suchych składników. Mleko podgrzewamy z masłem do 40 stopni, dodajemy jajko, mieszamy, studzimy przez chwilę, po czym łączymy z suchymi składnikami. Jabłko obieramy, kroimy w plasterki lub kostkę, dodajemy do ciasta. Pozwalamy drożdżom popracować przez minimum 30 minut, a najlepiej 60-90 minut. Smażymy na niewielkiej ilości tłuszczu z obu stron do zrumienienia, po czym podajemy z wybranymi dodatkami.

10 komentarzy:

  1. Takie racuchy uwielbiam!
    Robię je z przepisu mojej Babci, ale dodaję same drożdże, bez proszku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu ja też tzn wg tego co pamiętam jak babcia robiła, ale znalazłam ten przepis i musiałam zobaczyć czy działa i jak działa i tak jest fajny, proszku nie czuć,a nawet ostatnie porcje ciasta były tak puszyste jak te pierwsze.

      Usuń
  2. Zrobię. Tęsknię za racuchami.

    OdpowiedzUsuń
  3. kiedyś dość często smażyłam racuchy z jabłkami. Chyba czas odświeżyć sobie te proste i przesmaczne przepisy. Dobrze Alu, że przypomniałaś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, ja jak mam fajne jabłka to czasami smażę albo racuchy albo placuszki z jabłkami , takie sentymenty z dzieciństwa. Krysiu pozdrawiam

      Usuń
  4. Alka, ty mnie wykończysz tymi smakołykami a do domu dopiero wracam za dwa tygodnie.....wyschnę na wiór i będziesz mnie miała na sumieniu

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż tak dobrze to nie mam......

    OdpowiedzUsuń