sobota, 7 lutego 2015

Faworki na drożdżach wg przepisu Magdy K.


Te  faworki nasmażyłam na wynos, ale oczywiście kilka  posmakowałam , co by sprawdzić czy nadają się na prezent. Nadają się jak najbardziej. Ja już raz smażyłam  pyszne(tzn. tamte smażyłam już kilka razy, takie są fakty )  faworki drożdżowe, ale tez są warte grzechu i pracy. 
Ja usmażyłam  z pól porcji, dwa talerze wychodzą i minimalnie zmieniłam  przepis i taki tu podaję, oryginał u Magdy

Faworki na drożdżach
składniki:
  • 500g mąki pszennej
  • 60g masła
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka cukru
  • 25g świeżych drożdży
  • 1/4 -1/3 szklanki mleka
  • 2 łyżki wódki, spirytusu lub octu (dałam 1  spirytusu i 1 octu)
dodatkowo:
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania
  • cukier waniliowy
wykonanie:

Tłuszcz roztopić. Jajka lekko roztrzepać.
Do naczynia wsypać cukier, wlać tłuszcz i dodać roztrzepane jajka, wszystko razem dokładnie połączyć.
Drożdże rozdrobnić, zalać letnim mlekiem, zamieszać i odstawić na kilka minut.
Do dużej miski wsypać mąkę, dodać mieszankę cukru, tłuszczu i jajek, wlać wódkę i drożdże.
Ciasto dobrze wyrobić i wstawić do lodówki na 2-3 godziny( u mnie na całą noc).
Po upływie tego czasu ciasto wyjąć, ponownie wyrobić i rozwałkować.
Wycinać podłużne paski, zrobić w nich nacięcia i formować faworki.

Smażyć na gorącym tłuszczu, do zarumienienia. Odsączyć. Posypać cukrem pudrem  wymieszanym z cukrem waniliowym.


p.s1
Na wynos nasmażyłam jeszcze  faworków z mojego chyba najstarszego przepisu, jak nie  będzie sprzeciwów, że znowu faworki  to chyba wstawię i ten przepis , bo faworki pierwszy sort
p.s 2
 jakby ktoś szukał całkiem smacznych  faworków bezglutenowych  na mące  gryczanej, to mogę podać , ciut nie dokładny , bo raz tylko robiony przepis. Faworki dodatkowo są wegańskie

3 komentarze:

  1. Aluś, nie będzie sprzeciwów! Podawaj! A te na drożdżach, to kolejna rzecz warta rozważenia. Chyba zacznę losować co usmażę, bo nie mogę się zdecydować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to podam , jutro chyba , bo dziś Gosia poprosiła o przepis na te gryczane
      Kasia to nie najgorszy pomysł z tym losowaniem , bo tyle tych przepisów kusi :D

      Usuń
    2. Ala, to będę wypatrywać jutro :)

      Usuń