niedziela, 28 marca 2021

Pascha




Uwielbiam Paschy co jest trochę dziwne bo za sernikami średnio szaleję, a serników na zimno z żelatyną to nawet nie jadam
Co innego Paschy

Ten przepis znalazłam w książce ,,Wielkanoc" Tessa Evelegh ,trochę zmodyfikowałam na własne potrzeby


Pascha

4 łyżki śmietanki (u mnie 30%)-60 ml
1/3 szklanki drobnego cukru -75 g
1/2 szklanki masła -90 g
2 żółtka
350 g sera riccota
350 g sera mascarpone
2 łyżeczki wody różanej
100g suszonej żurawiny
róże w cukrze do ozdoby
Wlałam śmietankę do rondelka i dobrze podgrzałam .W oddzielnej miseczce ubiłam cukier z żółtkami, dodałam do rondelka z śmietanka i podgrzewając ubijałam ,aż zgęstniało
Uwaga -aby nie przypalić i nie zagotować
Zdjęłam z ognia i dodałam masło i ubijałam ,aż się roztopiło ,następnie dodałam sery i wodę i chwile ubijałam ,aż się wszystko połączyło.
Wsypałam żurawinę i wymieszałam.



Formę -u mnie to mała wyparzona i wysuszona doniczka -wyłożyłam gazą ,nałożyłam łyżką masę do doniczki z gazą ,zawinęłam od góry gazę ,położyłam talerzyk ,ustawiłam na talerzu i wstawiłam na noc do lodówki
Wyłożyłam na talerz ,zdjęłam gazę , przybrałam różami i podałam na stół

Bardzo polecam też tą Paschę bez jajek oraz tą Pascha Marinika


 


 

6 komentarzy:

  1. Pascha to dla mnie wyższy poziom sernika. Uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam paschę i zawsze jestem otwarta na nowe smaki! Wspaniała!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pięknie, bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń