niedziela, 1 marca 2020

Kotlety jaglano-słonecznikowe Ani.D


Dawno, dawno temu w jakimś czasopiśmie znalazłam wywiad w makrobiotyczką Panią Iwoną Bieszczad, w artykule znalazły się tez 3 czy 4 przepisy, jeden z nich to był prosty przepis na kotleciki z kaszy jaglanej, cebuli, mąki kukurydzianej i przypraw, hm tylko tej kaszy nigdzie nie było.

Na szczęście Siostra zakupiła kaszę jaglaną na targu w Gdańsku, Pan zawsze pytał się czy to dla kanarka…. Kotleciki zrobiłam , rodzinne nakarmiłam. Trochę później już w erze Internetowej na pewnym forum Wegedzieciak poznałam Anię.D i jej świetne przepisy i dzisiaj zrobiłam po raz setny pewnie moje ulubione kotleciki jaglane ze słonecznikiem, mniam.

Bardzo polecam

Kotlety jaglano-słonecznikowe Ani.D

2/3 szklanki kaszy jaglanej
2/3 szklanki pestek słonecznika
2 cebule(dałam 1 żółtą i 1 czerwoną)
bazylia
pieprz ziołowy
słodka papryka
ostra papryka
(wędzona papryka)
(kurkuma)
sól
olej
3 łyżki mąki grahama lub innej razowej
1 łyżka sezamu

Kaszę ugotować w podwójnej ilości wrzątku. Wystudzić. Słonecznik zalać wrzącą wodą, odstawić na ok. 10 min. Cebulę zeszklić. Przepuścić przez maszynkę kaszę i odcedzony słonecznik, dodać cebulkę. Doprawić solą, bazylią, słodką i ostrą papryką oraz wędzoną, kurkumą, i pieprzem ziołowym, wymieszać. Formować kotlety, obtaczać w mące połączonej z sezamem, smażyć na rozgrzanej patelni z obu stron.
Z tej ilości wychodzi ok. 10 kotletów

(Obtoczyłam w bułce tartej , bez sezamu)

p.s ten prościutki przepis to ten, jakby ktoś miał ochotę na jeszcze jedne, jeszcze prostsze kotleciki

kotleciki z kaszy jaglanej Iwony

2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej mieszam z
2 posiekanymi i uduszonymi cebulkami,
2 łyżeczkami mąki kukurydzianej,
różne przyprawy; pieprz, gałka, majeranek, sól i co się lubi, do obtoczenia  trochę mąki pszennej razowej,

Formuję kotleciki, obtaczam w bułce i smażę .

Do tego różne surówki

2 komentarze: