sobota, 27 czerwca 2020

Bułki orkiszowe (bez zagniatania)

 Najłatwiejsze bułki, nic, a nic się nie gniecie, nie formuje itc. A pyszne, oj pyszne!

Przepis z Yummy Homemede Cooking.

Bardzo polecam 

Bułki orkiszowe (bez zagniatania)

Składniki na 8 sztuk:
3g świeżych drożdży lub 1g suchych
300 ml wody w temp. pokojowej (nie letnia, raczej zimna)
320g jasnej mąki orkiszowej typ 630 lub 700
75g mąki orkiszowej typ 1850( nie miałam dałam dodatkowo typ 630)
1 łyżeczka soli

W misce rozpuścić drożdże w wodzie. Dodać mąkę i sól.
Całość wymieszać drewnianą łyżką. Przykryć i odstawić na noc (12 godzin)
w temperaturze pokojowej. Rano przenieść ciasto na wysypaną
mąką stolnicę. Nałożyć cztery końce ciasta na siebie tworząc bochenek.
Wierzch posypać mąką. Ciasto przykryć miską lub ściereczką i zostawić w tym ciepłym  miejscu na 45 minut do 1 godziny.
Po tym czasie pokroić ciasto na osiem bułeczek Przełożyć na wyłożoną papierem
lub wysmarowaną tłuszczem blaszkę. Wstawić do nagrzanego do 240 stopni
piekarnika i piec przez 15 minut. Zmniejszyć temperaturę do 200 stopni i piec
jeszcze 5 minut. Ostudzić na kuchennej kratce.



4 komentarze:

  1. aleeeeeeeeeeeee super. Ciekawe czy by wyszły takie ze zwykłej pszennej. W sklepach u mnie nie ma orkiszowej. A przez internet to trochę drogo wyniesie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na bank wyjdą , w na blogu Ilka pisze ,ze można z pszennej jak najbardziej

      Usuń
    2. bo ja tak zagapiłam się na Twoje cudnej urody bułki, że wcale linku nie widziałam :D

      Usuń
    3. Krysiu kochana *Buziaki

      Usuń