środa, 18 marca 2020

Gryczano-ryżowe gofry



Przepis z ostatniej książki Karoliny i Maćka Szaciłło, tu o niej pisałam.
Naprawdę wychodzą bardzo smaczne, ja będę wracać do tego przepisu. Polecam.



Gryczano-ryżowe gofry

500 ml napoju ,,mleka” owsianego*
200 g jasnej maki gryczanej ( zmieliłam w młynku niepaloną kasze gryczaną i przesiałam ja przez sitko)
150 g mąki ryżowej
2 łyżki masła klarowanego lub oleju kokosowego
1/3 łyżeczki sody
odrobinę masła lub oleju do wysmarowania gofrownicę

Do podania
syrop klonowy lub cukier puder z mielonego ksylitolu
oraz jakieś owoce ( nie miałam )

Wszystkie składniki ciasta miksujemy do uzyskania jednolitej masy. Pieczemy w wysmarowanej tłuszczem gofrownicy. Podajemy z syropem lub ksylitolem oraz jak mamy z owocami 

*mleko zrobiłam domowe z tego przepisu Ali

PROSTE DOMOWE MLEKO OWSIANE


Składniki:
4 łyżki stołowe płatków owsianych
400ml przegotowanej wody
ewentualnie szczypta soli lub/ i 1/2 łyżeczki cukru


Przygotowanie:

Płatki owsiane umieść w kielichu blendera i zalej wodą.
Zacznij miksować i miksuj około minuty.
Następnie przelej ciecz przez gazę do innego naczynia.
Powstały płyn to mleko owsiane. Możesz je dosłodzić lub lekko posolić dla smaku.

2 komentarze:

  1. Zjadłabym teraz zaraz najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hm , zaprosiłaby i to natychmiast tyle, że teraz trzeba siedzieć w domu
      ale jak nie zrobisz Kamilko natychmiast to zapraszam po epidemii

      Usuń