sobota, 14 marca 2020

Żyć dobrze... z alergią, Karolina Szaciłło, Maciej Szaciłło. Recenzja.


Nowa książka Karoliny i Macieja Szciłło porusza temat, który dotyczy już niemal połowy Polaków, a mianowicie alergii.

Żyć dobrze... z alergią to poradnik, który podpowiada jak alergikom może pomoc odpowiednia dieta oraz uporządkowanie emocji.

Karolina i Maciej w swojej książce wykorzystują zalecenia ajurwedyjskie, najstarszej z nauk o zdrowiu, która bardzo szczegółowo pokazuje jak pomóc odpowiednio się odżywiać poszczególnym ludziom w zależności od naszej doszy czyli biologicznej energii danego człowieka. 
W książce znajdziemy też wskazówki, jak dzięki ziołom, przyprawom czy zabiegom olejowych oraz za pomocą prostych technik oddechowych i relaksacyjnych możesz poczuć się lepiej mimo alergii na różne produkty.

W teoretycznej części poradnika są opisane różne alergie pokarmowe oraz nietolerancje pokarmowe, wskazówki dietetyka oraz ajurwedyjski punkt widzenia na alergię a w praktycznej są pokazane przykładowe jadłospisy i naprawdę smakowite potrawy. Znajdziemy tu przepisy na podstawowe potrawy, trochę kiszonek, dwa przepisy na ekspresowe pieczywo bezglutenowe.

Dalej są przepisy podzielone na okres wiosenno-letni oraz jesienno-zimowy, każda z tych części ma dział

-Śniadaniowy

-Obiadowy

- Kolacyjny oraz

- Deserowy

Przepisy zapowiadają się bardzo smakowicie jak np. Kotleciki cukiniowo-koperkowe, Krem z młodej marchewki ze śmietanką słonecznikową czy Owsiane racuszki z pieczoną gruszką.


Książka na dokładkę jest bardzo ładnie wydana, a zdjęcia  niezwykle smakowite.
Książkę wydał Dom Wydawniczy Rebis , dzięki któremu i ja   zostałam posiadaczką książki  Żyć dobrze... z alergią autorstwa Karoliny Szaciłło i Macieja Szaciłło.
Bardzo polecam

2 komentarze:

  1. Super wpis, ja jestem alergikiem i moja córka też, no nie jest to łatwe w codziennym życiu, ale tragedii nie ma :) staram się unikać produktów i rzeczy które uczulają córkę, ja no czasem bywa że się zapomnę ale zażywam Aleric Deslo Active który łagodzi objawy https://baza-lekow.com.pl/aleric-deslo-active-lek-ulotka-chpl-opinie-dawkowanie/ pewnie znacie ten lek i na prawdę mi pomaga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ode mnie jeszcze polecam portal DBAM O OCZY gdzie można znaleźć bardzo wiele informacji na temat alergicznych dolegliwości ze strony oczu oraz sposobów na radzenie sobie z nimi. Bardzo wartościowa strona, polecam zajrzeć

    OdpowiedzUsuń