niedziela, 17 listopada 2019

Niemiecki stollen z twarogiem (Quarkstollen)


Co upiec jak dostaniesz prawdziwego twarogu, a za sernikiem nie przepadasz? Quarkstollen! To kuzyn Drezden Stollen .

Quarkstollen to najczęściej na proszku do pieczenia jest wypiekany, mi się udało znaleźć taki drożdżowy.

Pyszne, łatwe ciasto. Podobno można go długo przechowywać. Ale u mnie szybko schodzi i nie wiem czy o tym się przekonam.

Bardzo polecam.

Przepis ze strony Picantecooking Viktoriya Popin.
  
Niemiecki stollen z twarogiem (Quarkstollen)

Składniki
500 g mąki
40 g świeżych drożdży
200 g cukru (dałam 150g)
125 ml mleka
250 g twarogu
2 jajka
Szczypta soli
150 g rodzynek (u mnie 100g rodzynek i 100g płatków migdałowych)
50 g kandyzowanych owoców ( u mnie cytron)
50 ml rumu
½ łyżeczki mielonego kardamonu
½ łyżeczki mielonego cynamonu
½ łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
½ łyżeczki mielonego imbiru
Masło dla smarowania powierzchni stollena
Cukier puder dla posypania
70 g masła

1) Rodzynki umieścić w małym naczyniu, zalać wrzącą wodą, odstawić na 5 minut i odcedzić. Do rodzynek dodać owoce kandyzowane, rum, dokładnie wymieszać i odstawić na bok do ponownego użycia.

2) W głębokiej misce lub czaszy miksera planetarnego wymieszać mąkę, cukier, sól i przyprawy.

3) W małej misce wymieszać mleko i drożdże. Mieszać do całkowitego rozpuszczenia drożdży.

4) Do mąki dodać mleko z drożdżami, jajka( ja jaka ubiłam z cukrem ), twaróg i rozpuszczone masło. Zagnieść jednorodne, dość lepkie ciasto. Tak powinno być. Więcej mąki nie dosypywać. Ciasto wyrabiać na średnich obrotach miksera planetarnego przez 2-3 minuty lub 7-8 minut ręcznie. Miskę z ciastem przykryć pokrywką lub folią spożywczą i odstawić na 40 minut na bok w celu fermentacji.

5) Do ciasta dodać rodzynki z kandyzowanymi owocami i ponownie zagnieść ciasto.

6) Piekarnik rozgrzać do 180ᵒС.

7) Blachę pokryć pergaminem i posypać cienką warstwą mąki. Na blachę przełożyć ciasto, formując od razu długi placek. Następnie ostrożnie, ale pewnie zawinąć część ciasta na górę, nadając wypiekowi charakterystyczny kształt stollena. Ciasto jest lepkie, ale mąka na blasze pozwoli zawinąć ciasto tak, jak należy.

8) Gdy piekarnik już się rozgrzeje, wstawić blachę ze stollenem z twarogiem do środka i piec 20 minut, a następnie przykryć stollen aluminiową folią, obniżyć temperaturę do 160ᵒC i piec jeszcze przez 30-40 minut, aż wykałaczka wetknięta w środek ciasta wyjdzie sucha.

9) Quark stollen wyjąć z piekarnika, odstawić na bok na 5 minut wystygnąć i obficie nasmarować powierzchnię masłem.

10) Następnie od razu posypać cukrem pudrem. Po 5 minutach posypać cukrem pudrem ponownie, żeby utworzyła się charakterystyczna „śnieżna” warstwa z cukru pudru.

Quark stollen z twarogiem odstawić do całkowitego wystygnięcia i można kroić.

Stollen z twarogiem przechowywać zawiniętym w folii aluminiowej. Dzięki temu dłużej zachowa świeżość( zawinęłam w papier do pieczenia).

6 komentarzy:

  1. Bardzo fajny wypiek, świąteczne smaki przed nami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny!
    Już święta u Ciebie Alu...
    A ja przepadam za sernikiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Eeeeeee to taki codzienny stollen

      Ja jeden kawałek zjem i nawet mi smakuje, ale dwa kawałki sernika to mi starczają na jakieś pół roku

      Usuń
  3. ale fajnie wygląda. Ciekawe czy twaróg spowoduje, że ciasto będzie dłużej miękkie ? Aromatów w nim nie brakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, Stollen to może być długo przechowywany , ale ja lubię świeżutki i taki zjedliśmy , ale ten ostatnie kromki około 5 dniowe nadal były pyszne.
      Może tak być jak piszesz Krysiu

      Usuń