niedziela, 24 listopada 2019

Kotlety z czarnej soczewicy i jaglanki


Kotlety wg przepisu Asi, ja je już robiłam w różnych wersjach, dziś soczewicy, ale czarnej i zamiast pęczaku kasza jaglana, wyszły wybitne. Bardzo polecam .

Wg przepisu Asi z Sojaturobie .pl

Kotlety z czarnej soczewicy i jaglanki

Składniki
(na 20 sztuk)
szklanka czarnej soczewicy
pół szklanki kaszy jaglanej
łyżeczka zmielonego kuminu
łyżeczka zmielonych nasion kolendry
sól, pieprz
garść posiekanej natki
3 czubate łyżki mąki kukurydzianej

można też dodać przeciśnięty przez praskę czosnek(dałam! Plus uduszoną posiekaną małą cebulkę), curry, wędzoną paprykę(dałam), sezam ( dałam czarny lekko uprażony sezam) itp

kilka łyżek oleju do smażenia
bułka tarta do obtoczenia

Wykonanie
Soczewicę i kaszę płuczę, zalewam wodą i moczę przez kilka godzin (najlepiej zrobić to rano lub zostawić na noc, w zależności od tego o jakiej porze dnia będziecie smażyć kotlety).
Po czym czasie płuczę ziarna, zalewam 3 szklankami wody, zagotowuję, zbieram szum, dodaję łyżeczkę soli i gotuję na wolnym ogniu przez ok 15 minut pod uchyloną pokrywką. Następnie zdejmuję pokrywkę i podgrzewam mieszając przez kilka minut do odparowania płynu. Odstawiam do przestygnięcia. Teraz masę przyprawiam dodatkową porcją soli, kminem, kolendra, zmielonym pieprzem (można dodać dowolne inne lubiane przyprawy), dodaję pokrojoną natkę, mąkę kukurydzianą, mieszam. Wilgotnymi rękoma formuję kotleciki (warto co kilka sztuk ponownie nawilżać dłonie), obtaczam w bułce tartej i smażę na rozgrzanym na patelni oleju z obu stron do zrumienienia.

6 komentarzy:

  1. Nie jadłam ale pewnie pyszne są !
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdrowe i zapewne pyszne! Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie na talerzu!
    Robiłam pulpeciki z kaszy jaglanej i czerwonej soczewicy - też nam smakowały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, bo soczewica to chyba najsmaczniejszy straszek , z nim wszystko pyszne , hm zjadłabym takie pulpeciki

      Usuń