niedziela, 1 grudnia 2019

Mamucie pierniczki


Pyszne, proste pierniczki . Przepis Violi 

Mamucie pierniczki

Przepis na ok. 40-50 pierniczków

1 i 3/4 kubka mąki
1/2 kubka miodu
1/2 kubka cukru
2 łyżki masła
1 jajo
1- 2 łyżeczki przyprawy do pierników
1 łyżeczka kakao
1/2 łyżeczki sody

Mąkę z miodem, sodą i przyprawą do pierników zarabiamy w misce nożem; dodajemy jajko, cukier, masło i wyrabiamy ciasto.(ja zostawiłam na noc w lodówce owinięte w folie spożywczą) Rozwałkowujemy podsypując mąką na grubość ok. 0,5 cm. Wycinamy foremkami rozmaite kształty i układamy ciasteczka na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w luźnych odstępach, ponieważ pierniczki nieco rosną. Pieczemy w 160-170 stopniach ok. 15 minut, zależnie od twardości jaką chcemy uzyskać.

– Jeśli chcemy pierniczki powiesić na choince od razu po upieczeniu, rurką do napojów, robimy otworki, ewentualnie przed upieczeniem wkładamy kawałki wykałaczek w ciasto i wyciągamy je po upieczeniu.

– Możemy pierniczki posypać cukrem pudrem, polukrować lub zostawić w spokoju.
P.S Viola wydała piękną i mega ciekawą książkę, kupiłam i jestem nią oczarowana.  

8 komentarzy:

  1. Śliczne!
    Uwielbiam takie proste pierniki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, jest mi bardzo miło ,ze moje prościutkie piórniczki się tobie podobają

      Usuń
  2. Przepis wykorzystam, świąteczne pierniczki być muszą. A że nie lubię komplikować sobie życia w kuchni, to ten przepis jest dla mnie idealny :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro znowu piekę te pierniczki, bardzo pasuje mi ten przepis. Na Boże Narodzenie część zrobiłam z witrażykami z landrynek. Pewnie jeszcze nieraz je upiekę :)

      Usuń
    2. bo to pyszne pierniczki są, pozdrawiam

      Usuń