środa, 21 listopada 2018

KOTLETY JAGLANO-BURACZANE


Uwielbiam wszelakie kotlety roślinne, a te wg przepisu poniżej wychodzą przepyszne. Smakowały u mnie w domu weganom, wegetarianom i jedzącym wszystko.

Takie kotlety świetnie komponują się z klasycznymi dodatkami jak ziemniaki, marchewka z groszkiem i kiszone ogórki. Pycha!

Przepis jest z bloga Mortycja, a ja przepis cytuję za Aśką.
A i to takie pyszne kotlety, że po upieczeniu nie zdążyłam zrobić im zdjęć….

KOTLETY JAGLANO-BURACZANE
12 dużych kotletów( ja zrobiłam więcej, a mniejszych)

0,5 kg ugotowanych buraków
1 kubek kaszy jaglanej (250 g)
0,5 kubka mąki pszennej typu 450 lub 550 (75 g)
10 suszonych pomidorów z oleju
2 małe cebule
2 ząbki czosnku
2 łyżki oleju
3 łyżki ciemnego sosu sojowego
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
2 łyżki siemienia lnianego

przyprawy:

5 liści laurowych
5 kulek ziela angielskiego
5 kulek pieprzu czarnego
3 łyżeczki suszonego lubczyku
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka pieprzu
1 łyżeczka kuminu
1 łyżeczka majeranku
0,5 łyżeczki sproszkowanej kolendry 

JAK PRZYGOTOWAĆ WEGAŃSKIE KOTLETY “MIELONE”?

Kaszę jaglaną gotujemy. W międzyczasie cebulę i czosnek siekamy, a następnie razem z liśćmi laurowymi, zielem angielskim i pieprzem ziarnistym podsmażamy na oleju. Ścieramy buraki na tarce (na grubych oczkach) i mielimy siemię lniane na proszek. Ugotowaną kaszę mieszamy z burakami i podsmażoną cebulką oraz resztą składników. Z gotowej masy formujemy okrągłe, dość płaskie kotlety, układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w 200 stopniach – po 20 minut z każdej strony.

A na deser były pyszne, wegańskie bezy z przepisu ze ,,Słodkiej Wegan Nerd”, tu wczoraj wstawiłam recenzję, a tu można w Naszej Księgarni książkę zakupić 

2 komentarze:

  1. Mniam, ale bym się uraczyła, ostatnio mam fazę na buraczki w każdej postaci!

    OdpowiedzUsuń