sobota, 3 listopada 2018

Czekoladowe ciasto z burakiem


Proste ciasto mocno czekoladowe z dodatkiem buraka, którego nie czuć w smaku. Teraz buraki są tak pyszne, że trzeba je wciskać gdzie się da, do ciast pasują jak ulał, szczególnie po drodze im z czekoladą. Przepis Marty z bloga Jadłonomia .
Ja tylko minimalnie zmieniłam rodzaj slodziwa i inny rodzaj kawy oraz zrobiłam inną polewę, ale piekłam już to ciasto pewnie ze 100 razy i w oryginalnej wersji też jest przepyszne. Moje zmiany w uwagach

Czekoladowe ciasto z burakiem
Czas przygotowania: 40 minut + 1 h 40 minut pieczenia

Składniki na jedną blachę o wymiarach około 34 x 22 cm:

Mokre:
1 szklanka puree z buraka, czyli około jednego dużego buraka
1 szklanka mleka (użyłam sojowego)
½ szklanki oleju
¾ szklanki syropu z agawy
100 g czekolady rozpuszczonej w kąpieli wodnej albo w mikrofalówce
2 łyżeczki octu

Suche:
2 szklanki mąki
1 płaska łyżka rozpuszczalnej kawy zbożowej
1 czubata łyżka kakao
2 łyżeczki sody
szczypta soli

Polewa:
pół tabliczki gorzkiej czekolady
4 łyżki mleka (użyłam sojowego)
1-2 łyżki syropu z agawy (do smaku)
oraz do posypania kilka łyżek mielonych orzechów włoskich

Przygotowanie:
Buraka wyszorować, zawinąć w folię i piec w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni przez 45 minut albo ugotować w wodzie do miękkości. Odłożyć do ostudzenia.
W międzyczasie połączyć wszystkie mokre składniki poza burakiem oraz w dużej misce połączyć wszystkie suche.
Ostudzonego buraka zetrzeć na najdrobniejszej tarce albo zblendować go na puree, dodać do mokrych składników i chwilę ubijać trzepaczką, żeby dokładnie połączyć masę i napowietrzyć.
Mokre składniki połączyć z suchymi przy pomocy zwykłej łyżki, kiedy masa będzie jednolita przelać ją do foremki wyłożonej papierem do pieczenia.
Piec w piekarniku rozgrzanym do 175 stopni przez 35-40 minut. Kiedy ciasto się upiecze i ostygnie, szybko przygotować polewę: czekoladę roztopić w mikrofali, dodać mleko i syrop z agawy i wymieszać łyżką w małej miseczce. Polać ostudzone ciasto polewą i obficie posypać orzechami.

Moje uwagi :

-użyłam buraki upieczone i starte na miazgę  na tarce
-użyłam syropu klonowego
- użyłam prawdziwej kawy rozpuszczalnej
-Polewa (to jest rewelacyjna polewa , przepis z bardzo starego numeru ,,Filipinki")

½ szklanki cukru
½ szklanki wody
4 łyżki kakao
1 czekolada gorzka (100g)
100g margaryny wegańskiej np. Alsan-bio czy oleju kokosowego

Z wody i cukru ugotować syrop, dodać kakao i czekoladę , gotować, aż zgęstnieje, przestudzić, dodać miękkie margarynę lub olej i ubić mikserem czy tylko dobrze utrzeć drewniana łyżką .




8 komentarzy:

  1. Dzisiaj już nie zadam pytania czy czuć warzywem :) Na pewno nie. Bardzo mi sie podoba to ciasto. Muszę wypróbować. Już sobie zapisuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czuć :D Bardzo proste, łatwe, a naprawdę smaczne, można jak ktoś lubi jakiś krem dodać itc
      Ale taka wersja bez wg najlepsza

      Usuń
  2. Piekłam wiele razy. To bardzo pyszne ciasto!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak , tak Aniu , 100% masz racji :) Proste, smaczne, pozdrawiam

      Usuń
  3. Alciu wygląda rewelacyjnie, mam wielką ochotę je upiec :) pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu bardzo polecam , proste , smaczne , tanie itc :D
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Muszę się w końcu skusić na wypiek z burakiem :)
    Mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam , są naprawdę pyszne , szczególnie te czekoladowe
      Pozdrawiam

      Usuń