sobota, 19 maja 2018

Majowe wypieki, takie tam eksperymenty

Takie tam wypieki z kwiatkami, oba bardzo pyszne. Niestety przepisy, na oko. Takie prototypy , eksperymenty.

Ciasto drożdżowe z płatkami z kwiatów mniszka z rabarbarem i kruszonką

( z 450g mąki pszennej pół na pół luksusowa z krupczatką, 30 g drożdży , 150g jogurtu, 2 szklanki oskubanych płatków z mniszka lekarskiego zmiksowane z jogurtem, 100g śmietanki kremówki , 4 żółtka, 100g cukru, 100g roztopionego masła,1 łyżka wódki ,1 łyżka ekstraktu waniliowego,skórka  starta z 1 cytryny, sól, 500g rabarbaru i kruszonka z mąki , cukru i masła, zupełnie na oko. Po wyrośnięciu i rozłożeniu w formie –ciasto , pokrojony rabarbar i kruszonka i wyrośnięciu piekłam w 170 stopniach tak 1 godzinę i 5 minut )

Racuchy drożdżowe z kwiatami akacji

(500 g maki , około 2 szklankach mleka roślinnego –ryżowe, 3 jaka –biała ubić, 20 g drożdży , 1 łyżka cukru 2 łyżki koniaku , 1 mała łyżeczka kardamonu , sól , około 1,5 szklanki obskubanych kwiatków z akcji a raczej z robinii oraz cukier puder do posypania, smażyłam na oleju ryżowym )



6 komentarzy:

  1. Mniszek w wypiekach ? Nigdy bym na to nie wpadła. I chyba sama z siebie bym się nie odważyła. O akacji to wiem że smaczna, ale te racuchy to genialnie wprost wyglądają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu , ja już robiłam takie maczane w cieście naleśnikowym i ciasteczka z mniszka też , no i różne placki na słodko i na słono :d czas najwyższy był na ciasto. No samego mniszka nie było jakoś tak mege czuć ,ale samo ciasto pierwszy sort i kolor słońca , pozdrawiam

      Usuń
  2. Pyszne eksperymenty Alu!
    Z mniszkiem robiłam omlet i piekłam tarty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :)
      O do omletu też super by się nadał ,a te tarty na słodko czy słono ?

      Usuń
  3. Mniam, jak pysznie i kwiatowo mi :)

    OdpowiedzUsuń