niedziela, 23 lipca 2017

Jagodzianki co się ,,nawinie”


Dzisiaj upiekłam takie proste jagodzianki z tego co było w domu, proste, łatwe i pyszne. Mało pracy, dużo pysznych jagodzianek.

Jagodzianki z dodatkiem banana

3 szklanki mąki jasnej (tu orkiszowa tortowa z lubelli) pszennej czy orkiszowej
1 bardzo dojrzały dokładnie roztarty banan
100 g tłuszczu roślinnego (olej kokosowy , olej inny czy margaryny Alsan -ja dałam bo mi została po imieninach -roztopiłam )
około 2/3 szklanki jogurtu roślinnego (np. sojowego )
3 łyżki brązowego cukru , jedna z nich do roztarcia z drożdżami
15g świeżych drożdży
½ łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
trochę zmielonego kardamonu(tak z ½ łyżeczki)

Drożdże roztarłam z 1 łyżką cukru, dodałam 1 łyżkę letniej wody i trochę maki i zostawiłam żeby wyrosło .Mąkę przesiać i połączyć z reszta składników, tłuszcz na końcu , wyrobić na gładkie ciasto , jeśli trzeba dolać ociupinę wody czy jogurtu lub maki ,zostawić na około 1h do wyrośnięcia.

Jagody ( 12 czubatych łyżek) umyć , odsączyć , posypać 1 łyżka mąki ziemniaczanej

Kruszonka to tak około po 50 g cukru białego, mąki i jakiegoś tłuszczu roślinnego plus 1 łyżeczka maki ziemniaczanej

Ciasto wyrośnięte podzieliłam na 12 w miarę równych części , robiłam bułeczkę , rozpłaszczałam i nadziewałam 1 czubatą łyżka jagód , dobrze zlepiałam i ułożyłam na blasze (normalnie jest wyłożona papierem ale wyszedł) natłuszczonej olejem i wysypanym bułką tartą , zostawiłam na około 30 może 45 minut do rośnięcia nakryte ściereczką .Posypałam kruszonką(przed maznęłam po jagodziance pędzelkiem maczanym w jogurcie) piekłam 25 minut w 190 stopniach , na ostatnie 10 minut z termo obiegiem .Jeszcze cieple odrobinę polukrowałam ,a lukier to sok z limonki , 2 czy 3 szczypty kardamonu i cukier puder , razem utarte do dość gest tej konsystencji Nie chwalę się, ale wyszły pierwszy sort

6 komentarzy:

  1. Narobiłaś mi apetyty :)
    U nas mało jagód w tym roku niestety :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamila , u nas to samo ,mało , drogo i małe te jagody jakieś :(

      Usuń
  2. Aluś, z tego co się nawinie to wyszły Ci jagodzianki jak milion dolarów!

    OdpowiedzUsuń