niedziela, 25 czerwca 2017

Kruche ciasto owsiane z truskawkami

Prościutkie ciasto z truskawkami, 10 minut pracy, ciut dłużej pieczenia i masa pyszności do jedzenia . Prawdziwe lato na talerzu. Przepis od Doroty z Moich wypieków. U mnie wersja wegańska

Kruche ciasto owsiane z truskawkami

Cytuję Dorotę ( w nawiasach moje zmiany)

Składniki na ciasto:
1,5 szklanki mąki pszennej (orkiszowej tortowej )
1,5 szklanki płatków owsianych (u mnie górskie)
180 g masła ( u mnie margaryna wegańska Alsan pół na pół z olejem kokosowym)
2/3 lub 3/4 szklanki cukru ( u mnie 2/3 brązowego trzcinowego )
pół łyżeczki proszku do pieczenia

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Wszystkie składniki umieścić w misce i wyrobić dłońmi do otrzymania ciasta o konsystencji kruszonki.

Nadzienie:
700 g truskawek
3 łyżki skrobi ziemniaczanej

Truskawki przepołowić, większe przekroić na kilka części. Wymieszać ze skrobią ziemniaczaną, odłożyć.

Wykonanie:

Formę o wymiarach 33 x 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Na spód przesypać połowę owsianej kruszonki, lekko wklepać w spód by się połączyła (nie wklepujemy mocno). Na spód położyć warstwę truskawek, wyrównać. Równomiernie posypać kruszonką.

Piec w temperaturze 175ºC przez około 35 - 40 minut lub do złotobrązowego koloru (piekłam z termoobiegiem). Wystudzić, pokroić. Przed podaniem można oprószyć cukrem pudrem.
Można podawać także na ciepło z gałką lodów.

8 komentarzy:

  1. Lubię mąkę owsianą i truskawki.
    Razem stworzyły na pewno pyszny duet!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu , oj tak i takie proste bez pracy ciasto na leniwy dzień jak znalazł :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Smaczne ciasto! Lubię dodatek owsianki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosia , ja też, owsiane smaki bardzo podkręcają ciasta ,szczególnie te letnie owocowe , pozdrawiam

      Usuń
  3. Też już piekłam tę krajankę, jest wspaniała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamilka , pyszna to fakt , ja mydlę ,że inne owoce (czarna porzeczka!!!) tez się nadadzą doskonale .
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Takie proste są najlepsze! I jeszcze do tego ta gałka lodów - aż się rozmarzyłam na wieczór :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komarko co prawda to prawda :) Nooo z lodami to już poezja
      Pozdrawiam

      Usuń