niedziela, 15 grudnia 2013

Karobowe pierniczki


To jeszcze tak szybciutko przepis na bezglutenowe, wegańskie pierniczki z nowej książki Joli Słomy i Mirka Trymbulaka Kuchnia świątecznych łakoci . Tu można zobaczyć jak pierniczki robią autorzy przepisu.
Jola i Mirek polewali je jeszcze lukrem, ja podałam takie golaski, są pyszne, jak na ciasto bezglutenowe bardzo łatwe w obsłudze, pyszne zaraz po upieczeniu, nawet chyba lepiej je piec na ostania chwilę, bardzo polecam
Moja siostrzenica te pierniczki zamówiła na święta.
Karobowe pierniczki
40 dag mąki kukurydzianej
10 dag mąki ziemniaczanej
2 łyżki zmielonego siemienia lnianego
1 łyżeczka sody
2 łyżki karobu
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka zmielonych goździków
0,5 łyżeczki zmielonego kardamonu
200 ml melasy karbowej ( ja musiałam jeszcze trochę dolać, tak z 50 ml)
120 ml oleju słonecznikowego( ja dałam ryżowy)
1 szczypta soli
Wszystkie suche składniki na ciasto wsypujemy do miski i dokładnie mieszamy. Następnie delikatnie miksując wlewamy olej i melasę karbową, jak ciasto uzyska odpowiednia konsystencję przekładamy je na tacę i wałkujemy . Foremkami wycinamy kształty(lepsze małe foremki) i kładziemy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, pieczemy w 170-180 stopniach ok. 15-20 minut.

Karobowe pierniczki  to moja propozycja do 7 Festiwalu Pierniczkowego Madzi

6 komentarzy:

  1. Są doskonałe! Warto mieć taki przepis :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Kamilka , no warto i to jest naprawdę pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie pyszotki Alciu! Takie puchate sa te pierniczki.:)
    Ściskam:*

    OdpowiedzUsuń
  4. Och te misie mnei zawsze rozczulaja...

    Alus, zycze Ci dobrych Swiat i NAJ na Nowy Rok! Ogromne buziaki :**

    OdpowiedzUsuń