piątek, 6 sierpnia 2010

Czego to ludzie nie dodają do ciasta czyli Babka z awokado



Tak sobie myślę co można dodać do ciasta aby otrzymać pyszne ciasto
Buraki? Marchewkę? Kiszoną kapustę ? Paprykę? A może cukinię?

A jakby tak dodać awokado? Hm , czemu nie , tym bardziej ,że chciało się mi ciasta natychmiast ,a w domu tylko dwa jajka (dostawa dopiero wieczorem) ,a przepis co mi się znalazł jajek nie chciał.
Ciasto robi się bardzo łatwo i po upieczeniu smakuje wyśmienicie.
Polecam



Przepis tłumaczyłam internetowym translatorem w nawiasach moje malutkie zmiany


Babka z awokado i przyprawami

Przepis z tego blogu
1 1 / 2 szklanki mąki
1 / 2 szklanki mąki kukurydzianej
1 1 / 4 szklanki cukru(dałam 2 /3 szklanki)
1 / 2 łyżeczki soli
75 g miękkiego masła
3 / 4 szklanki puree z awokado *
1 szklanka maślanki
1 1 / 4 łyżeczki sody oczyszczonej(dałam 1 łyżeczkę )
3 / 4 łyżeczki proszku do pieczenia ( dałam 1 łyżeczkę )
1 1 / 2 łyżeczki chai masala (dałam wymieszane- kardamon, cynamon, imbir, pieprz, goździki/)
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

* przecier z 1 awokado z 1 łyżeczką soku z cytryny

W misce wymieszać mąki, sól, sodę , proszek, przyprawy, odstawić na bok
W innym naczyniu, przy użyciu miksera ubić masło i cukier na puszystą masę. Dodać purée z awokado, ubić.
Dodać połowę mąki i pół maślanki i ubić razem, dodać pozostała mąkę i maślankę oraz ekstrakt waniliowy, ubić razem
Wlać ciasto do wysmarowanej tłuszczem i posypanej mąką foremki bobkowej i piec w 180C około godziny, aż szpikulec wbity w ciasto będzie suchy.
Schłodzić na kratce
Schłodzone ciasto można polać polewą z czekolady roztopionej

p.s już po upieczeniu i pokazaniu babki na cin cin Krysia znalazła taki przepis
Hm , myślę ,że tej babce nie zaszkodziłby dodatek soku z 1 limonki i skórki z 4 limonek zamiast przypraw. Zresztą nie wiem czy kiedyś nie upiekę tej babki z linku co podała Krysia

37 komentarzy:

  1. Aluś, ja domagam się kawałka tej babki!!! To musi być pyszneeeeeeeeeee.
    Ja z kolei uwielbiam dodatek limoncello do wszelkich słodkości.A poza tym sama ten likier wyrabiam...
    Cmok!

    OdpowiedzUsuń
  2. bierz kochana póki jeszcze jest
    a jak robisz ten likier ?Masz go na blogu?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ha! U mnie tez bylo niedawno temu z awokado, ale z malinami za to :) Twoja babka wyglada genialnie!!! Juz sobie drukuje :)

    Usciski Alicjo! I milego weekendu zycze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Alu, nie mam na blogu. Mogę Ci podesłać na PW na Cincinie.
    A babką się częstuję - wirtualnie niestety................

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglada zupelnie jak z nie awokado ;)
    fajne, Alu, jak zawsze :)
    Milego WE:*

    OdpowiedzUsuń
  6. O ja! Ja tez takie chcę!!!
    Z marchewki, buraków, cukinii, dyni i ziemniaków już robiłam;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bea z malinami? Na blogu chyba nie ma?Albo ja nie widzę .
    a babkę polecam , bardzo polecam

    Amber , jestem bardzo chętna na ten przepis

    Anoushka, i nie smakuje jak awokado ,a jak pyszna babka z przyprawami

    Pinkcake , j to był mój pierwszy raz z awokado i wiesz z tą kapustą też jeszcze nie robiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie Alicjo, jeszcze nie ma, ale mam nadzieje, ze za niedlugo sie pojawi ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. O proszę, ja jestem fanką wszelkich babek i babeczek i z otwartymi ramionami (oraz piekarnikiem) witam wszystkie nowe pomysły. Na awokado jeszcze nie wpadłam. Notuję i zapamiętuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. i ja zapisuje przepisik, bo nie dość że wygląda rewelacyjnie, to jeszcze jest z awokado;DD super!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bea, a to poczekam

    Marta, mam nadzieje ,że tobie tak posmakuje jak mi i mojej rodzinie

    Ciastella , dziękuję ślicznie i naprawdę polecam bo jest łatwa i smaczna

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudownie wygląda ta Twoja babka. Tylko ciężko mi zidentyfikować - ona z tych bardziej suchych, czy bardziej wilgotnych jest?

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ciepłe było wilgotne z lekka ,a na zimno jutro posmakuję i dam znać jakie jest

    OdpowiedzUsuń
  14. jestem ciekawa jak smakuje, bo wygląda też smakowicie (:

    OdpowiedzUsuń
  15. u mnie awokado ostatnio przewija się przez dom w ilościach hurtowych, poznaliśmy smak guacamole i się najeść nie możemy (;
    takie ciasto to istna ciekawostka, jak mi się uda to ukryję z jedno na takie ciasto skoro mówisz że takie dobre (: a mąką kukurydziana to tak jak ziemniaczana?

    OdpowiedzUsuń
  16. Danusia , warto się przekonać :)))

    Viri , ja też lubię awokado w różnych wersjach
    a ciasto warto upiec
    Mąka to ta żółta
    http://www.pyszneizdrowe.pl/index.php?p2016,maka-kukurydziana-eko-0-4kg-bio-planet
    taka miałam
    ta biała to skrobia , podobna do ziemniaczanej , pewnie też może być
    zresztą ,,doczytałam się " ze zamiast mąki kukurydzianej może być dodatkowo pszenna

    OdpowiedzUsuń
  17. Alcia no nie wytrzymam z Tobą :) NIE ma takiego przepisu w sieci, którego Alcia by nie znalazła :D
    Kochana :*
    A to Cię zakoczę mam trzy nowe przepisy na ciasta z warzywem :D I co Pani na to? :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne to ciasto Alu! Super pomysł!:)
    Takiego jeszcze nie próbowałam. Robiłam z marchewką i cukinią. Pyszne ciasta, wilgotne, miękkie.
    Z awokado też musi być świetne, a ciekawe jakie z buraczkiem:)

    Pozdrówki Aluś:*

    OdpowiedzUsuń
  19. Polcia co ja na to? Ja na to jak na piękne słoneczne , ciepłe lato :DDD
    Dawaj te przepisy , będziemy piec :P

    Majanko , ja też uwielbiam te marchewkowe(upiekłam ich chyba z dwa tuziny) cukiniowe , buraczkowe(Polki jest smaczne robiłam bez tej polewy bo nie miałam tego japońskiego chrzanu teraz już mam)i wiele , wiele innych niby dziwnych ,a w sumie wychodziły normalne i pyszne
    To też niby takie dziwne bo awokado, a smakuje jak wilgotna babka

    OdpowiedzUsuń
  20. ostatnio coraz częściej spotykam się ze słodkościami z dodatkiem awokado. i bardzo mi się te pomysły podobają.

    OdpowiedzUsuń
  21. No i własnie to podoba mi się w takich warzywnych ciastach.Są wilgotne, aromatyczne i świetnie smakują:)
    Będę musiała sie skusić na ciacho z awokado. Wprawdzie to owoc, ale taki inny, nie?;))
    Uściski:*

    OdpowiedzUsuń
  22. Asieja , ja też i wiesz teraz mnie kusi to z limonką , bardzo kusi

    Majanko, o tak , masz rację ,wiesz ja nawet piekłam takie ciasto z marchewka i burakami razem , teraz mi się przypomniało , to było bardzo dawno , bo takie przepisu(z burakami , cukinią , dynią , marchewką ziemniakami) w swoich książkach umieszczała Pani Katarzyna Pośpieszyńska -uwielbiam jej książki
    Tak awokado owoc , ale do tej pory ja go traktowałam jako warzywo
    p.s jest w książce Pani Kasi nawet przepis na ciasto z pomidorem , no popatrz:P

    OdpowiedzUsuń
  23. Aluś, Ty to masz oko i pomysły! No wspaniała babeczka, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wilgotna babka - takie lubię ! Ta zapowiada się ciekawie dzięki temu avokado.

    OdpowiedzUsuń
  25. Tli li , rób , bo ta babka jest świetna , naprawdę pyszna i długo pyszna

    Aga-aa, pyszna , normalna , wilgotna babka wyszła , bardzo polecam

    Ivon , i na trzeci dzień smakuje świeżutko
    Bardzo polecam

    OdpowiedzUsuń
  26. A czego to Ala nie upiecze! Piękna!
    Pozdrawiam niedzielnie

    OdpowiedzUsuń
  27. z awokado? jestem zaintrygowana! M. (wielki fan awokado) nawet mówi tak ;) awokado zwykle rzeczywiście dobrze kontaktuje się z limonką, ale jak tak kocham kardamon, że będę miała dylemat... pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Kass, :P to prawda lubię takie zaskakujące przepisy :)

    Gwiazdka.w.kuchni , ja drugi raz dam jednak limonke , z tymi przyprawami pycha ale limonka to będzie rewelacja tak czuje

    OdpowiedzUsuń
  29. Normalnie wbiło mnie w krzesło jak zobaczyłm to ciasto :) A skoro z kardamonem zaprzyjażniłam sie na wakacjach, to czemu nie ;D Niech będzie i u mnie za jakiś czas :)*

    OdpowiedzUsuń
  30. Szarlotek , toć to taka ,,zwykła" babka :PPP
    Naprawdę jest pyszna i nic ,a nic się nie starzeje przez kilka dni , polecam na kiedyś tam :))))

    OdpowiedzUsuń
  31. Awokado w cieście. No fakt, czego Ci ludzie...? ale gorsza nie będę i kiedyś też dodam :)
    Z rekomendacją Margot - musi być pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Amarantka , to prawda , ciasta ludzie robią z takimi dziwnymi dodatkami ,że szok :P
    Rób bo babka pierwsza klasa i łatwa i pyszna i smakuje jak babka powinna

    OdpowiedzUsuń
  33. Kurcze Alu, po pytaniu wstepnym w zyciu bym nie obstawila awokoado, wyglada moze jak z dynia, ale z awokado? :-)

    Ja cos ciagle nie moge sie przelamac i dodac awokado do czegos slodkiego...

    OdpowiedzUsuń
  34. ja po tej babce taka się zrobiłam odważna ,że następna wkrótce będzie z limonką
    Pyszna babka słowo honoru :P

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetną masz formę do baby!
    A jaki piękny wypiek, jaki kolor!
    Cudeńko, aż żal jeść.

    OdpowiedzUsuń
  36. o tak foremka jest śliczne :P
    a ciasto choć piękne to pięknie pachniało i bardzo się chciało go jeść :D

    OdpowiedzUsuń