środa, 21 lipca 2010

Deser z tofu i czekolady, a'la ,,sernik na zimno"



Jako nastąpiło zapotrzebowanie na deser z tofu to pokazuję
Sam deser jest bardzo prosty tyle ,że trudniej zdobyć do niego odpowiednie tofu czyli jedwabiste tzn Silken tofu. Można je kupić min tu w sklepie evergreen
Ja użyłam tofu soft kupionego w kuchniach Świata , zdało egzamin znakomicie



Przepis na ten deser dostałam od Nitki z Wegedzieciaka , bardzo dziękuję



Deser czekoladowy a'la ,,sernik "

- Ciastka Digestive tak z 10-13 krążków
- czarna czekolada (1i 1/2 tabliczki)(u mnie jedna 90% kakao, a druga 80% z imbirem)
- pół szklanki brązowego cukru(ja dałam palmowy sypki)
- 300g Silken Tofu( to takie tofu bardzo jedwabiste w Bomi, Kuchnia Świata można kupić)
- ok 3-4 łyżki oleju(ja dałam z pestek winogron, ale ryżowy tez pewnie się nada)


ciasteczka Digestive ok. 10-13 krążków rozkruszyć na pył, i połączyć w garnku z olejem (ok.3-4 łyżki) tak, żeby zrobiła się masa.
Masę wyłożyć na blaszkę tortownicy, mocno docisnąć.
Zmiksować blenderem ( lub,,żyrafą”) Silken Tofu , dodać pół szklanki brązowego cukru, dobrze zmiksować.
Rozpuścić( na parze) gorzką czekoladę i delikatnie wymieszać z masą sernikową. Masę na blaszkę z ciastkami, na noc do lodówki, smakuje wybornie .



I tyle przepis- moje uwagi

-chłodziło się 2 godziny i już ładnie się kroi
-ja wierzch polałam 1/2 roztopionej czekolady( co miała się zmarnować?!)
-dołożyłam do dekoracji maliny , które pięknie współgrają kolorystycznie i smakowo
- moje tofu miało 290 g



PS mi bardziej przypomina krem czekoladowy niż sernik i dobrze

26 komentarzy:

  1. ostatnie zdjęcie jest takie apetyczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to cos dla mnie;D gorzej z tym,że w moim mieście napewno nie dostane tofu;(

    OdpowiedzUsuń
  3. Paula , bardzo , ale bardzo mi milo to czytać :)))

    Ciastella , u mnie tez trudno kupić ,ale w tym sklepie co podałam można kupić przez internet , kupowałam tam już chyba z 10 razy różne produkty , więc mogę polecić z czystym sumieniem

    OdpowiedzUsuń
  4. mi on wygląda na serniczek, ale taki np na serku Filadelfia, fajniutki i bardzo ciekawy, a ja ciekawe przepisy i smaki lubiem (:

    viri

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, pychotkowo wygląda! Jak mocno czekoladowy sernik:)
    Apetyczne zdjęcia, ślinka cieknie:)

    Miłego popołudnia ALu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. a jajaj! tyle tofu jadłam, ale takiego nie znam niestety. zapowiada się całkiem apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmmm uwielbiam czekoladę... Wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
  8. Też muszę kupic tofu na letni smkołyk a takie jedwabiste będzie akuracik.Czyli będzie okazja również do skosztowania serniczka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też muszę kupic tofu na letni smkołyk a takie jedwabiste będzie akuracik.Czyli będzie okazja również do skosztowania serniczka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tofu jedwabiste można też dopaść w niektórych sklepach sieci E.Leclerc (firmy Blue Dragon, ale nie w lodówcem tylko na półce z sosami sojowymi - to tofu jest tak zapakowane jak np soki albo mleko, nie musi przed otwarciem stać w lodówce).

    Zimny deser teraz jest najlepszy! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Viridianka , tak masz racje :)))
    a ciekawość w kuchni bardzo ważna rzecz :)))

    Majanko , bardzo mocno czekoladowy fakt
    dziękuje *

    Panna Malwinna, to trzeba nadrobić zaległości:D

    Isadora, ślicznie dziękuję za komplementy :)

    Szarlotek , koniecznie kup i jeszcze polecę książkę ,,Zaskakujące tofu" jest świetna , z nią jazdy pokocha tofu

    Olga spaceage , świetnie ,że o tym piszesz może się komuś to przyda
    Ja mieszkam w maleńkim miasteczku i cieszę się jak dziecko jak się uda mi kupić jakiekolwiek tofu , te wymyślne to przez internet lub
    w Gdańsku kupuje
    o tak taki deser w tych temperaturach super się sprawdza

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda bardzo apetycznie i mało kto zorientowałby się, że to tofu a nie zwykły ser, patrząc na to ciacho. Wygląda bardzo zachęcająco i apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ smakowicie się prezentuje! Jednak mimo wszystko pozostanę chyba przy tradycyjnych sernikach, które darzę miłością wielką a ogromną. ;))

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Marta, on smakuje tak neutralnie , nikt się nie domyśli ,że z tofu , najbardziej czuć czekoladę

    Zaytoon , ja serniki lubię srednio , bardziej kocham je piec
    Ten deser wg mnie mało przypomina sernik , smakuje jak czekoladowy krem

    OdpowiedzUsuń
  15. cudownie kremowa konsystencja
    piękne są Twoje desery

    OdpowiedzUsuń
  16. Alu, wspaniałe ciacho! Silken tofu jadłam na razie tylko raz, zrobiłam z niego mus z roztopionej czekolady, melasy i rumu. To świetny produkt, szkoda, że wciąż tak rzadko u nas dostępny. Za radą Olgi rozejrzę się za nim w Leclercu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Asieja, bardzo kremowe to wyszło , bo te tofu jest takie jak gęsty , bardzo gesty jogurt i nie ma grudek

    Maria, dziękuje , wiesz twoja wersja też mi się by spodobała , zamiast cukru melasa i ten rum , super

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda wspaniale! A jak smakuje?

    OdpowiedzUsuń
  19. Andziu , jak pyszny krem czekoladowy

    OdpowiedzUsuń
  20. Margot, a kiedy zrobisz siken tofu sama?

    OdpowiedzUsuń
  21. wkrótce :)))) Siostrzeniec obiecał mi zrobić pudełko do tofu z sklejki,ale coś mu to wolno idzie i chyba najpierw wykorzystam jakieś inne wynalazki :DDDD

    OdpowiedzUsuń
  22. No prosze awokado w ciescie, a teraz tofu - chyba strachliwa jestem, ale to ciasto wyglada tak, ze warto sie chyba odwazyc? :-))

    OdpowiedzUsuń
  23. Basiu , warto, to taki krem czekoladowy , tofu nie czuć , nic a nic , ja nawet nad tym z lekka ubolewałam :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Osobiście nie jestem zwolenniczką tofu więc inaczej bym rozwiązała ten deser. W sumie fajne pomysły na przepisy widziałam na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl gdzie możemy wykonać całe spektrum deserów z wykorzystaniem czekolady. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale to przepis z tofu :) ja bardzo lubię tofu i wykorzystuję w swojej kuchni

      Usuń