czwartek, 20 maja 2010

Zachwycające ciasto z rabarbarem *



Proste ciasto i na dokładkę bez produktów zwierzęcych, wiec nada się i dla alergików, i dla wegan . Robi się je podobnie jak muffiny czyli miesza się mokre z sypkim i do foremki, potem do pieca , gotowe!
Ja zrobiłam kruszonkę jak w przepisie, ale od Bei dowiedziałam się, że kruszonka może być na oliwie i następną taką zrobię (no może zamiast oliwy dam olej z pestek winogron lub ryżowy , są bardziej delikatne)



Zachwycające ciasto z rabarbarem *
przepis z blogu seitan is my motor
Podgrzej piekarnik do 170 C.

nadzienie:
200g rabarbaru, pokroić
1 / 4 szklanki cukru ( brązowy)
2 łyżeczki skrobi kukurydzianej (dałam ziemniaczanej)


Na ciasto:
2 szklanki mąki ( jadałam 1 szklankę tortowej i 1 szklankę z pełnego przemiału)
1 1 / 2 łyżki mąki ciecierzycy lub mąki sojowej ( dałam tą z ciecierzycy)
1 / 2 łyżki proszku do pieczenia
1 / 2 łyżeczki sody
1 / 2 łyżeczki soli
3 / 4 łyżeczki cynamonu
1 / 2 szklanki cukru
3 łyżki oleju( ja dałam z pestek winogron)
1 łyżeczki ekstraktu waniliowego
1 / 4 szklanki jogurtu sojowego
3 / 4 szklanki mleko sojowego
( ja zamiast ¼ szklanki jogurtu sojowego dałam jeszcze tyle samo mleka sojowego wymieszanego z 1 łyżeczka octu jabłkowego)


Kruszonka:
3 / 4 szklanki mąki ( dałam z pełnego przemiału)
1 / 4 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki cukru trzcinowego brązowego
2 1 / 2 łyżki margaryny wegańskiej
1 / 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
1 / 2 - 3 / 4 łyżki mleka sojowe (jest to konieczne)


Aby przygotować nadzienie:
wmieszać wszystko razem

Aby przygotować ciasto:
W jednej misce wymieszać wszystkie sypkie składniki (mąki dobrze jest przesiać). W drugiej misce wymieszać resztę mokrych składników. Wsypać suche składniki do mokrych i szybko wymieszać .wyłożyć ciasto do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy lub małej blaszki
Wyłożyć na wierzch rabarbar
Kruszonka W misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia i cukier. Dodać margarynę i wanilię. Rozetrzeć na kruszonkę , ew dodać mleko sojowe. Kruszonką posypać ciasto
Piec przez 35 - 40 minut . Wystudzić , kroić ostudzone
* taki tytuł bo tak mi przetłumaczył automat – translator tytuł przepisu ,ale szczerze ciasto jest naprawdę pyszne

24 komentarze:

  1. Zachwyciło mnie jak najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli ciasto dla mnie :))
    Dziekuje za przepis i za rekomedacje Alicjo!

    Usciski! :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie szybkie ciasto to w sam raz dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie z rabarbarem sa pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie mieszane ciasta lubię najbardziej :) Mogą być nawet z produktami zwierzęcymi ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne ciacho! Uwielbiam z rabarbarem :))

    OdpowiedzUsuń
  7. wyobrażam sobie jak pysznie musi byc w Twoim domu. najpierw obiad, a na podwieczorek kawałek rabarbarowego ciasta. słodko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiosenko , dziękuję ***

    Beo, naprawdę pyszne ciasto i ekspresowe, długo też utrzymuje świeżość

    Ania , o tak bardzo szybkie:)

    Kass, tak samo uważam

    Komarka, ja też nie boję się produktów jak masło (kusiło mnie ,żeby kruszonkę zrobić z masłem ,ale ostatecznie chciałam zobaczyć jak będzie bez)czy jajka ,ale pomyślałam ,że taki przepis może się komuś przydać :)
    a ciasto jest całkiem , całkiem

    Majano , ja też uwielbiam z rabarbarem

    Asieja , dziękuję za tak miły komentarz:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. taka kruszonka u mnie zostałaby zjedzona już na samym początku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No to jutro musze kupic make sojowa i jeczmienna :D

    Margot, myslisz, ze zamiast mleka sojowego mozna dac kokosowe, bo akurat mam otwarte?

    OdpowiedzUsuń
  11. Margot ciasto wygląda zachwycająco, a jak jest jeszcze do tego ekspresowe, to już ma same zalety:) Bardzo smacznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takiego wegańskiego, to ja jeszcze nie jadłam, ale wyglada pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa alternatywa dla mojego drożdżowca na mące grahamowej :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. My , o tak kruszonka to jest pyszna rzecz :D

    Joanno , koniecznie kup :D
    Pewnie , myślę ,że będzie nawet lepsze

    Atino , dziękuje ślicznie, potwierdzam ,że pyszne , szybkie i długo świeże

    Andziu, u mnie tez to było z rabarbarem pierwszy raz , wyszło pysznie to polecam

    Isadora, bardzo jestem ciekawa czy tobie posmakuje, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Margot, dzieki za szybka odpowiedz, wlasnie sie powoli zbieram na zakupy
    pozdr Joanna (kornasia z CinCin)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ha dziś pędzę po rabarbar :D

    Jak ja lubię go wcinać ot tak maczając go w cukrze. No i kompot z rabarbaru to moje dzieciństwo :)

    Bużka !!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszna propozycja Alu!
    I do zrobienia rzecz jasna.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Alciu, cudowne to ciacho:)
    Niech żyje rabarbar!

    OdpowiedzUsuń
  19. Joanna vel Kornasiu , i jak piekłaś ?

    Ivon, tak rabarbar to zwiastun nowego sezonu Ja też tak jadałam rabarbar w dzieciństwie

    Amber, dziękuję i ciekawa jestem jak tobie posmakuje

    Olciaky , o tak niech żyję rabarbar!!!
    p.s ja też bardzo lubię ten olej :)

    OdpowiedzUsuń
  20. fiu fiu co za ciacho, zjadłabym, marzy mi się taka ogromna drożdżówa z kruszonka ;P

    OdpowiedzUsuń
  21. Viri, częstuj się , choć to nie drożdżówka ,ale kruszonkę ma :DDD

    OdpowiedzUsuń
  22. Oczywiscie, ze pieklam :D
    bardzo dobre ciacho, tylko moglam wiecej rabarbaru dac, bo troche mi go malo.
    Margot, dzieki za przepis, siostra (alergiczka)jest Ci bardzo wdzieczna :)

    OdpowiedzUsuń
  23. a to super , pewnie ,że można dać więcej tego rabarbaru

    OdpowiedzUsuń