czwartek, 20 maja 2010

Dodatki warzywne…....



Bardzo lubię książki kucharskie i ciągle je kupuję i kupuję ….
Z niektórych korzystam, z innych nie –służą dla samej przyjemności posiadania
Książka Katarzyny Rozmysłowicz ,,Kuchnia wegetariańska" jest tą co służy jako praktyczny podręcznik w mojej kuchni , chociaż bardzo przyjemnie jest ją posiadać.
Przepisy w niej bardzo smakowite , ja ostatnio np. wypróbowałam trzy i wszystkie przepyszne



Pieczarki w sosie sojowym- pychota

1kg pieczarek
¼ kostki masła
5 łyżek sosu sojowego
Sol, pieprz
4 łyżki śmietanki( ja nie daję )
pęczek szczypiorku

Pokrojone pieczarki smażymy na maśle na zloty kolor ,ciągle mieszając. Pod koniec dajemy sos sojowy i dusimy pod przykryciem jeszcze 5 minut. Doprawiamy do smaku sola i pieprzem. Polewamy śmietanką i mieszamy z posiekanym szczypiorkiem






Seler naciowy w śmietanie ( u mnie w mleczku kokosowym)

2 selery naciowe ( ja dałam taki jeden cały co miał chyba z 7-8 łodyg)
0,5 l bulionu warzywnego( mój był domowy z różnych warzyw)
1 szklanka śmietanki(dałam mleczko kokosowe, było takie geste )


Łodyżki obieramy i kroimy na 1 cm plastry. Gotujemy w bulionie ok. 3 minuty. Wyławiamy łyżka cedzakową i osączamy. W oddzielnym garnku gotujemy seler ze śmietanką (mleczkiem) przez ok. 5 minut. Przyprawiamy solą i pieprzem .Podajemy ciepły







Marchewka z pomarańczami i imbirem

8 marchewek
2 pomarańcze
kawałek świeżego imbiru
sól, pieprz oraz od siebie dodałam 2 szczypty mielonego kardamonu
4 łyżki oliwy
2 łyżki płatków migdałowych( nie dałam)

Obrane marchewki kroimy w cienkie wstążki. Pomarańcze obieramy i zdejmujemy wewnętrzną białą skórkę , kroimy w kostkę . Na patelni rozgrzewamy oliwę , wrzucamy marchewkę , solimy i smażymy 5 minut, dodajemy pomarańcze , starty imbir , przyprawy , przykrywamy dusimy ok. 15 minut, podajemy ciepłe posypane płatkami migdałów ( nie posypałam)

10 komentarzy:

  1. Na wypróbowanie sałatki z pieczarkami muszę poczekać, aż mój syn wyjedzie na szkolną wycieczkę. Pozostałe nie będą długo czekać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lo, mam nadzieję ,ze i tobie posmakują te dodatki warzywne tak jak mi

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe warzywka...lubię takie dodatki do obiadu, podobne pieczarki czasem robię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Alu, Ty chyba cały dzień w kuchni?!
    Przepyszne te warzywa.Marchewkę z imbirem znam,ale ten seler koniecznie muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kass, ja mogłabym na obiad same te dodatki zjadać:DDD
    Oj takie pieczarki z sosem sojowym to bardzo mi przypadły do gustu

    Amber , nie to nie z dziś te dodatki , one są z początku maja a dokładnie to je w długi majowy weekend robiłam ,ale nie miałam czasu wstawić na blog
    seler jest bardzo oryginalny ,ale pyszny , polecam

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne dodatki! Mogłabym je zjeść bez niczego :)) jako obiadek.
    Super pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobuje mi się to! :))) Najbardziej chyba pieczarki... Chociaż marchewa tez super.

    OdpowiedzUsuń
  8. Majanko , ja też , ja też
    oj tak to były naprawdę dobre dodatki

    Aniu, pieczarki są przepyszne przyznaję

    OdpowiedzUsuń
  9. pieczarki plus sos sojowy rewelacja , spróbuj , bardzo polecam

    OdpowiedzUsuń