środa, 16 czerwca 2021

Chleb żytni z czarnym ryżem

 


Kuchnia Gucia to kopalnia przepisów na wspaniałe chleby. Jakiś czas temu Adam na profilu na instagram pokazał piękny chleb. Musiałam taki i ja mieć. Przepis to modyfikacja receptury Kucharskiego na chleb z dodatkiem kaszy gryczanej. Recepturę znalazłam oczywiście u Adama. Wystarczyło tylko podmienić kaszę ryżem.

Mój nie jest taki piękny, bo jest bardzo ciepło i odrobinę mi przerósł,a  w pieczeniu zapadł się środek. Mimo to chleb wyszedł przepyszny.


Chleb żytni z czarnym ryżem (dwie małe keksówki)

240g zakwasu żytniego dokarmionego dzień wcześniej
400g wody (temperatura pokojowa)
300 mąki żytniej 720
150g mąki pszennej chlebowej (użyłem pszennej 1050)
150g ugotowanej czarnego ryżu
1 łyżeczka soli (kopiasta ok. 9-10g)
2 łyżki miodu najlepiej gryczanego

W wodzie bardzo dobrze wymieszać zakwas z miodem i solą. Dodać mąki, ryż i drewnianą łyżką wymieszać przez oko. 2-3 minuty - można "wybijać" tak aby napowietrzyć a głównie pobudzić gluten.

Przykrywamy folią spożywczą i pozostawiamy na 3-4 godziny - wstępne wyrastanie (przyrasta prawie dwukrotnie).

Przekładamy do keksówek (konsystencja gęsta, prawie płynna). Posypujemy mąką żytnią i pozostawiamy do końcowego wyrastania 40-60 min (przyrastają dwukrotnie).

Nacinamy chlebki i pieczemy z parą 40-45 min. w temp. 220st.


 

2 komentarze:

  1. Może i przerósł (ja mam tak często) ale miękisz jest idealny i bardzo się cieszę, że smakował.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak ucierpiała tylko uroda, reszta idealna, taki przepis , pozdrawiam

      Usuń