środa, 27 stycznia 2021

Palestyna Książka Kucharska Sami Tamimi Tara Wigley. Recenzja

 


Książkę Palestyna Książka Kucharska otrzymałam z Taniejksiazki.pl i polubiliśmy się od pierwszego przejrzenia. To nie tylko książka kucharska z przepisami, ale też opowieściami autorów o Palestynie. Sami i Tara z zachwytem opisują jej kuchnię, produkty, historię i ludzi.

 

















Przedmowę do tej książki napisał sam Yotam Ottolenghi.

W książce znajdziemy ponad 100 przepisów smakowitych, efektownych i wcale nie takich trudnych jakby się to na pierwszy rzut oka wydawało. Na początek znajdziemy przepisy na Śniadanie. Po śniadaniach mamy przekąski, pasty i sosy, przystawki warzywne i sałatki, zupy, warzywne dania główne, ryby, mięso, pieczywo i łakocie. Na koniec jest słowniczek: spiżarnia i polityka w Palestynie.




Nigella Lawson napisała “Ugotuję z niej wszystko po kolei“, ja aż takiej deklaracji nie składam, ale mam ochotę gotować i piec większość potraw.



Książka jest przepiękna, zdjęcia zachwycające. A na zdjęciach apetyczne potrawy, wypasione stragany wypełnione warzywami, owocami innymi pysznościami oraz piękni mieszkańców Palestyny.
Z tą książką kremowe humusy, labneh czy kofty staną się dla nas daniami codziennymi.



Książkę polecam i to wszystkim co uwielbiają gotować lub chcą polubić gotowanie w domu.
A jak chcecie poznać ciekawe przepisy sprawdźcie też inne bestsellery w księgarni.


Tytuł: Palestyna Książka kucharska
Autor: Sami Tamimi Tara Wigley
Przekład: Anna Palmowska, Katarzyna Skarżyńska
Wydawnictwo: Filo
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 352


 

 

 

 

 

 

 

 



TaniaKsiążka.pl 


 

6 komentarzy:

  1. Książka jest cudowna i zachwyca każdym przepisem!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, to moje ulubione książki. Mam wszystkie Ottolenghiego, Tamimi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też, świetne przepisy i uczta dla oczu, te zdjęcia, pozdrawiam

      Usuń