środa, 6 stycznia 2021

Ciasto czekoladowo-wiśniowe





Wyjątkowo czekoladowe ,wytrawne z wyczuwalnym smakiem kwaśnych wiśni i orzechów laskowych, hm smakuje jak mus z czekoladowy jak jest wystudzone, a jak spędzi noc w lodówce to jak blok czekoladowy na wypasie. A jak się kroi to się lepi do noże i lekko kruszy.

tu jest oryginał na Mahanandi

Ciasto czekoladowo-wiśniowe

ok 224 gramy czekolady gorzkiej-ja dałam taka 70%miazgi kakaowej
2 szklanki wydrylowanych wiśni lub czereśni –użyłam domowe mrożone, odmroziłam odsączyłam je na sitku
1 szklanka mąki
1/2 szklanki cukru- u mnie brązowy nierafinowany
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej spożywczej
1/4 szklanki stopionego masła – ja tym razem użyłam płynnego oleju kokosowego 4 łyżki
1/4 łyżeczki kardamonu
1/4 szklanki orzechów laskowych drobno siekanych- ja dałam jeszcze dodatkowo z garść całych obranych orzechów laskowych


Roztopiłam czekoladę w miseczce na parze -autorka poleca w mikrofalówce
Rozgrzać piekarnik do ok 175 stopni C. (mój na 170) Małą foremkę keksową wyłożyłam papierem do pieczenia ,bo ciasto się przykleja do formy.
Do miski przesiałam mąkę ,dodałam proszek ,sodę ,kardamon ,dodałam olej ,wymieszałam ,dałam przestudzoną czekoladę ,wymieszałam ,dodałam orzechy i wiśnie i jeszcze raz wymieszałam ,gęste ciasto przełożyłam do formy
Piekłam ok 45 minut Przestudzony wyjęłam z formy



6 komentarzy:

  1. Lubię takielepkie i ciężkie ciasta. Zjadłabym z wielką przyjemnością Alu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aluś, ależ mi się podoba ta czekoladowa pychota, chociaż czekolada nie skradła mego serca.
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jak ja z czekolad lubię z trzy na krzyż , a to ciasto bardo mi smakuje , jednak wiśnie i orzechy to cala tu robota smaku

      Usuń