sobota, 16 maja 2020

Mleczny chleb HOKKAIDO



Bardzo smaczne pieczywo, które szybko się robi i nie sprawia żadnych kłopotów. Kromka takiego chleba(czy raczej bułki) z masłem i dżemem to poezja.A i jak na drożdżowe to świetnie trzyma świeżość na drugi, ba na trzeci dzień było pyszne.

Przepis Małgosi L. znaleziony na jej  stronie  na Instagram 

Mleczny chleb HOKKAIDO

Zaczyn: w garnuszku wymieszać́:

45ml wody,
45ml mleka i
14g mąki pszennej.

Zagotować́ cały czas mieszając, zdjąć́ z palnika gdy masa będzie odchodzić́ od dna i będzie gęsta. Przelać́ do miseczki, przykryć́ folią spożywczą i wystudzić́.

Ciasto:

300g mąki pszennej wymieszać́ z
50g cukru,
1 łyżeczką̨ soli,
7g drożdży suchych,*
14g mleka w proszku,
zaczyn wymieszać́ dokładnie z 1/2 szklanki ciepłego mleka,
1 jajkiem i
57g rozpuszczonego masła, wleć do mąki i wyrabiać́ elastyczne ciasto, nie dodawać́ mąki.

Wyrobione ciasto przenieść́ do lekko nasmarowanej oliwą dużej miski. Przykryć́ szczelnie folią spożywczą̨ i odstawić́ do podwojenia objętości. Gotowe ciasto podzielić́ na 4 części, uformować́ kule i włożyć́ do posmarowanej i wysypanej mąką keksówki 30x10cm... Przykryć́ folią spożywczą̨ i pozostawić́ do wyrośnięcia. Gotowe bułeczki posmarować́ jajkiem( nie smarowałam) i piec w nagrzanym piekarniku do 180°C przez 20 minut. Upieczone ciasto posmarować́ rozpuszczonym masłem.
* wg mnie 3-4 g drożdży byłoby nawet lepiej , bo na drugi dzień ciut wg mnie za bardzo było czuć drożdże

4 komentarze:

  1. Wygląda obłędnie, i znowu muszę coś upiec... dzięki Alu za przepis, buziaki :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, to taka bardzo puszysta bułka najlepsza z masłem i miodem czy dżemem, do tego taka prościutka, a smaczna.Piecz, piecz. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Bardzo apetyczne, chętnie upiekę :) Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń