piątek, 8 lutego 2019

Kotlety selerowe wg Weganona


Proste kotlety z selera, tanio i pysznie. Przepis tym razem od Pawła z blogu Weganon, bardzo polecam.
Ja podałam(ale na zdjęcia się nie załapały) z ziemniaczano- jabłkowym puree Marty Dymek i ulubionymi buraczkami wg Magdalena Beata Mól. Obiad przepyszny gotowy(i bardzo tani)!!!

Kotlety selerowe a’la ,, schabowe”

SKŁADNIKI:

– główka dużego selera
– bulion warzywny lub woda z dodatkiem ziół (tymianek, sos sojowy, ziele angielskie, liść laurowy, majeranek, sól, pieprz)
– dowolna mąka + woda( dałam kukurydzianą)
– do panierowania: tarta bułka wymieszana z ziołami (majeranek, tymianek, oregano, papryka słodka-dałam wędzoną), lub inna panierka

WYKONANIE:

– selera obrać i pokroić w plastry o grubości około 1 cm
– włożyć do bulionu lub wody z przyprawami i gotować, aż będzie lekko miękki (około 10 minut). Wystudzić
– z mąki i wody, zrobić ciasto, które powinno być gęściejsze od naleśnikowego. Warto dodać do niego szczyptę soli i pieprzu. Maczać w nim selera, a następnie w panierce. Smażyć na rumiano z obu stron 


A na deser proponuję słodką Jagodę

4 komentarze:

  1. To są po prostu panierowane plastry selera!
    A seler bardzo lubię, w każdej postaci.

    Jagoda urocza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, tak ,ale w latach 80 ubiegłego wieku moja Mama mi robiła tak selera, jedynie panierując go tez w jajku i od zawsze był u nas zwany kotletem z selera, wiec na stare lata nie będę zmieniać nazwy. Seler jest pyszny , u mnie to bardzo ważne warzywo w kuchni. Jago jest bardzo miłym kotem, raczej z tych grzeczniejszych,ale tylko raczej :D

      Usuń
  2. Wygląda pysznie, będą u mnie na sobotę. Dziękuję za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam selera i mi takie kotlety bardzo smakują. Natalis daj znać jak zrobisz, pozdrawiam

      Usuń