wtorek, 10 stycznia 2017

Piernik gryczany ze śliwką



Bardzo łatwy, ekspresowy, smaczny i z tych zdrowszych , przepis z książki Słodko, zdrowo, świątecznie. Moniki .Mrozowskiej
Ja pierwszą cześć książki Moniki pt Słodkie i zdrowe, czyli desery, które możesz jeść codziennie, przerobiłam prawie 100%. Same udane próby i bardzo smaczne.
Tą mam krótko i na razie zaczynam z niej korzystać ,ale już wiem ,że nie Bedzie się kurzyć na półce.

Piernik gryczany ze śliwką

16 porcji

140 g mąki gryczanej (zmieliłam kasze gryczaną niepaloną)
105 ml ( ponad 1/3 szklanki) miodu/syropu klonowego/miodku majowego z mniszka
100 g suszonych śliwek
1 średnia cukinia
4 łyżki oleju kokosowego (roztopiłam)
2 łyżki przyprawy do piernika
1 łyżka octu
3 łyżeczki kakao(mi się sypnęło o wiele więcej , pewnie z 3-4 łyżki)
1 łyżeczka sody oczyszczonej

Cukinię obieramy i ścieramy na drobnych oczkach tarki. Suszone śliwki kroimy na małe kawałki. Przesianą mąkę gryczaną łączymy w misce z wszystkimi składnikami , na końcu dajemy ocet. ciasto przekładamy do formy wysmarowanej olejem(ja wyłożyłam papierem do pieczenia) i pieczemy w 200 stopniach 25 minut (mój się piekł ciut dłużej)

Uwaga

Moja znajoma zamiast cukinii z bardzo dobrym efektem dała startej dyni –około 250-300 g

Pewnie i marchewka, buraczki czy batat też da radę

15 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy przepis :) Chętnie wypróbuję :0 pozdrawiam serdecznie M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosia , taki do zrobienia w biegu, bardzo polecam
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Fantastyczny przepis! Idealny na zimowy czas! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamilka dokładnie , bo gryka to takie zimowe zboże i piernik jest zimowym ciastem
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. a jak z gryczanością w smaku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosia nie jest jakieś natrętne , przyprawy , kakao i miód robią swoje , ale czuć , czuć
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. wygląda super, nie wiedziałam, że jest druga część, pierwszą też mam i lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda , dziekuję , tak tak jest druga , dostałam na Gwiazdkę
      buziaki

      Usuń
  5. ooo a ja jakoś za nią nie przepadam sam nie wiem dlaczego- może jak coś upiekę z jej przepisu to się przekonam:) kasze gryczana uwielbiam szczególnie tą niepaloną więc i ciasto powinno mi posmakować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za gryczaną? Ja najbardziej lubię tą niepalona , choć do palonej się coraz bardziej przekonuję
      Ciasto malutkie wiec mało się ryzykuje
      pozdrawiam

      Usuń
  6. Ciekawa jestem smaku, a że lubimy i piernik, i grykę, to pewnie będzie piernik doskonały. Muszę wypróbować!:-) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu i jeszcze taki zdrowszy , jakbyś zrobiła to pisz jak się udał i czy smakuje
      pozdrawiam

      Usuń
    2. Melduję, że piernik wykonany i zjedzony ze smakiem. Doskonały! Dodałam buraka i oczywiście nikt się nie zorientował:-).

      Usuń
    3. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa dobre wieści :) Tak teraz jak cena cukinii i to z importu leci w kosmos burak lepszy , marchewka ,albo jak ktoś ma dynia :)

      Usuń