środa, 4 czerwca 2014

Bułki, chleb z kwiatami czarnego bzu


A ja nadal Jem kwiaty, dziś  bułki z dodatkiem kwiatów czarnego bzu. Bułki są rewelacyjne.

Ciepłe z dodatkiem masła, które się roztapia  to poezja, ale też  zupełnie już zimne są przepyszne wg mnie pasują do nich oprócz masła wszelakie dżemy szczególnie  z rabarbaru, truskawek  czy czarnej porzeczki itd. Pewnie z  twarożkami też smakuje pysznie. Mniam mniam też  z miodem np. akacjowym.

Przepis pochodzi z chlebowej strony Petry,  ja  zamiast chleba upiekłam bułki i dałam do wyrastania na noc, śniadanie z ciepłymi bułeczkami bezcenne. Bardzo, ale to bardzo polecam
Bułki, chleb  z  kwiatami  czarnego bzu

1 bochenek chleba lub 12 bułek

500g mąki pszennej- u mnie chlebowej typ 750 
300 ml  maślanki ew. mleka
20g   drożdży
10g  soli morskiej
5 g cukru
skórka otarta z 1 cytryny
7 dużych  baldachimów   z kwiatami czarnego bzu-obskubać same kwiatki, bez łodyżek
+ ew. trochę wody, jeśli ciasto  wydaje się za gęste

Małej miseczce wymieszać razem drożdże, cukier  i po łyżce mąki  oraz maślanki  i zostawić do wyrośnięcia.
W sporej misce wymieszać przesianą mąkę, sól, otarta skórkę z cytryny  oraz  kwiatki, dodać wyrośnięte drożdże oraz maślankę, zagnieść  elastyczne ciasto- ja dolałam  tak około 50-80ml wody bo ciasto wydawało mi się za gęste. Wyrobione ciasto  z miską włożyć do  dużej foliowej torby i zostawić na 1 godzinę do wyrośnięcia, po tym czasie  jeszcze raz dobrze wyrobić ciasto i można już formować bułki lub chleb albo  włożyć z powrotem do foliowej torby i odstawić do lodówki na noc do rośnięcia( około 8-10 godzin).
Z wyrośniętego ciasto uformować jeden bochenek, umieścić w natłuszczonej i wysypanej mąką formie keksowej lub  uformować około 12 bułek, które  ułożyć  na blasze wyłożonej papierem do pieczenia , przykryć i zostawić do wyrośnięcia  na około 1-2 godzin, aż  podwoi objętość.Teraz można je naciąć. Piec w naparowanym piekarniku  w temperaturze  200 stopni -bułki około 25 minut, chleb 45 minut. Upieczony chleb czy bułki wystudzić bez formy  na kratce. Pycha!!!


Bułki, chleb  z kwiatami  czarnego bzu to moja propozycja do akcji ,,Jem kwiaty”
oraz
do listy  na czerwiec ,,Na zakwasie i na drożdżach”

12 komentarzy:

  1. Aluś, co za cudownie pachnące bułeczki! Zamawiam na jutrzejsze śniadanko :) Buźka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamilka dziękuję . Hm , to słać?
      Całuski *

      Usuń
  2. Alciu, Ty znowu kusisz cudownymi bułeczkami. :) Oj , wzięłabym jedną na śniadanie.:)
    Piękne są.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bułeczki są bardzo ,ale to bardzo łatwiutkie ,a smakują rewelacyjnie , bardzo dobry ten przepis , pewnie nie tylko na kwiatowe bułki :)
      Madzia smakowała?
      Buziaki ślę

      Usuń
    2. Chyba jeszcze nie. Dawno nie piekłam żadnego pieczywka.

      Usuń
    3. To może się skusisz , choćby bez kwiatków, choć z kwiatkami mniam

      Usuń
  3. Te bułeczki są mistrzowskie Alu!
    Z kwiatami bzu,ahhhh...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu ,aż się zarumieniłam. Aniu one są pyszne ,a jak się pieką to pachnie tak ,że aż strach :D
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Magdalena dziękuję i polecam , nawet bardzo polecam
      pozdrawiam

      Usuń
  5. Rozpłynęłam się jak to masło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katarzynka , ojej ja po takim komentarzu się rumienie :D
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń