poniedziałek, 26 lipca 2010

Galaretka z czarnych porzeczek z różaną nutką oraz bardzo ważne sprawy



Czasami dostaję niezwykłe przesyłki , w których są magiczne rzeczy i tak było jednego dnia czerwcowego.
Dostałam dwie przesyłki z zawartością wyjątkową*. W pierwszej był cukier ,ale nie jakiś tam cukier a …różany. Taką niespodziankę sprawiła mi Ewelosa
Ach wiedziała ,że o nim marzyłam i czary mary ,a czarodziejska przesyłka znalazła się u mnie.



E takiego daru nie można ot tak użyć i spytałam się Ewelki jak teraz mam go godnie wykorzystać i tak dostałam jeszcze przepis na galaretkę, magiczną galaretkę
Ewelosa nie tylko podarowała mi dwa niezwykłe prezenty ale też razem ze mną zrobiła tą galaretkę
Galaretka jest przepyszna



Resztę cukru przesypałam do małego słoiczka zakręciłam na cztery spusty i schowałam . Mam plany ,że jakoś go wykorzystam na Bożonarodzeniowe ciasteczka


Galaretka z czarnych porzeczek z różaną nutką

(przepis autorski Ewelosy)
1/2 kg porzeczek
125 g cukru zwykłego minus 3 łyżki
3 łyżki cukru różanego
50 ml syropu z róży(ja dałam syrop ,a raczej taki skoncentrowany jakby sok z owoców róży)
3 g pektyny
300 ml wody


Porzeczki obieramy i wrzucamy do garnka. Wlewamy 150 ml wody i
doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy z 5 minut dobrze ugniatając owoce.
Przecieramy owoce przez sitko ( ja odciskałam je przez pieluchę by
odzyskać go jak najwięcej)i dodajemy do soku sok z róży - ponownie
zagotowujemy.

Pektynę mieszamy z 4 łyżkami cukru i wsypujemy do soku. Gotujemy ciągle
mieszając 3-4 minuty. Wsypujemy cukier i mieszamy gotując do całkowitego
rozpuszczenia się cukru.
Przelewamy do słoików i stawiamy do góry nogami na 15 minut.
Z tego przepisu wyszły dwa słoiczki po 200 ml i kilka łyżeczek do zjedzenia



*druga przesyłka też jest magiczna, są w niej takie cuda ,że dech mi zabrało na dłuższą chwilę. Zobaczcie co dostałam od Złotej Basi


Basiu***-a porzeczkówka oczywiście już nastawiona

p.s takie magiczne przesyłki, a w nich niezwykłe przyprawy co pachną przez kopertę już uwodzicielsko, z żywymi roślinami, dziwnymi nasionami,z jakimś proszkiem magicznym, nieforemne bo tam przedziwne foremki to najmilsze i najcenniejsze dary.
Wszystkim Najdroższym Zajączkom, Mikołajom , Gwiazdorom, Przyjaciołom,Kumpelom, Babom i Wiedźmom serdecznie dziękuję

30 komentarzy:

  1. Alciu mi także było bardzo miło z Tobą zrobić galaretkę :)

    A co to za cudo od Basi dostałaś ? ta drewnmiana foremka cudna jest. Tylko sie tak zastanawiam do czego służy bo ja nie wstyd sie przyznać nie wiem :P

    serdecznie pozdrawiam

    ps. oj już tam już tam nie zakręcaj tak mocno słoiczka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewelka , ta forma to na ma'amoul -ciasteczka takie nadziewane
    http://makagigi.blogspot.com/2009/09/maamoul.html
    p.s ty mnie nie podpuszczaj bo odkręcę i zużyję na jakie ciacha letnie :DDD

    OdpowiedzUsuń
  3. A, foremka do maamoul, której z Tili kiedyś szukałyśmy! Szczęściara :) A co tam za foremką w tej saszetce się chowa?

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj cudna foremka tez chcę takową:P

    Podpuszczam podpuszczam - doślę cukru to podpuszczam bo ma go dużo :D:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ptasiu , to jest herbata różana z cynamonem czy odwrotnie :P-jeszcze czeka na moja Siostrzenice -razem ją wypijemy

    Ewelka, :P foremka cudna, pachnie taką magią -bo ciastek jeszcze nie robiłam ,ale foremkę wachm codziennie
    ****

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknie wygląda;D robicie mi smaka tymi wszystkimi przepisami na przetwory;))

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę tych cudów!!!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na nowy adres
    lubie.gotowac.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała! Czekam aż dojrzeją moje porzeczki i zabieram się za galaretkę! Serdeczne pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  9. oj ten cukier wygląda cudownie a zapach czuć i u mnie

    OdpowiedzUsuń
  10. Też Ci ich zazdroszczę !
    Cukier różany ... muszę w końcu go sobie zrobić ! a nie aby łażę i wzdycham na blogach gdziekolwiek go widzę hihii....

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciastella , na tym polega , że robimy sobie smaka:DDD
    ale galaretka jest magiczna bardzo polecam

    Beta, tak ja sama sobie zazdroszczę :P Ten cukier , te płatki , przepyszna przyprawa i ta foremka to skarby , prawdziwe

    Anna-Maria, , ja teraz dumam do czego jej użyć i czy może upeic jakie wspaniałe brioszki i tak na nich użyć


    Ulcik , zapach ma śliczny i fajnie smakuje , bo próbowałam ciut tak bez niczego

    OdpowiedzUsuń
  12. Ivon , ja tez chciałam zrobić ,ale u mnie róże przekwitły i na dokładek nie miałam tych ciemnych
    a chyba warto dać bardziej pachnących , żeby i cukier pachniał jak trzeba
    wiesz i ten cukier ślicznie wygląda można nic nie robić tylko przesypać do słoika , patrzeć i się cieszyć , ew czasami na chwile odkręcić , powąchać ...cieszyć

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniale zarówno dostawać, jak i obdarowywać takimi paczuszkami. Ogromna przyjemność. A później można wyczarować takie pyszności, jak ta Twoja magiczna galaretka...

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam wszystko, co zawiera czarna porzeczkę, więc najchętniej, gdybym akurat nie była w pracy, oblizałabym monitor :D

    Piękne prezenty Alu. Takie dostajesz, bo takie zasługujesz :*

    OdpowiedzUsuń
  15. świetne są takie niespodziewajki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Calkowicie sie z Toba zgadzam Alicjo - takie prezenty sa naprawde niezwykle :) Dla niezwyklej osoby na dodatek :))

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Alu,smakowite te przesyłki,nie powiem!
    A galaretke robie prawie tak samo.Przepis autorski mojej babci Heleny.
    POzdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow, cudowne i pyszne niespodzianki!:)) A galaretka musi być przepyszna, jak ona ślicznie wygląda:)

    Pozdrówki Aluś:*

    OdpowiedzUsuń
  19. Zaytoon , zgadzam się :)))

    Anoushka , ja tez uwielbiam porzeczkę ,ale i inne owoce tez :)))
    Oj ,aż mi jakoś tak cieplutko się zrobiło :***

    Paula , jeszcze jak są świetne :)))

    Bea, o tak są bezcenne :)))Bea aż się zarumieniłam

    Amber, bardzo smakowite :)))
    Ach to masz fajnie , moja Babcia robiła taką na surowo ,ale byłam dość mała i nie pamiętam jak

    Majanko , o tak wow , tak samo krzyczałam jak otwierałam te cuda
    O jest pyszna , choć mi na razie było dane tylko wylizać łyżeczkę:D

    OdpowiedzUsuń
  20. Cukru i foremki tylko pozazdrościć, ale kto jak kto, ale Ty to się nimi odpowiednio zajmiesz i spożytkujesz!

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam mam mam :)) Herbatę mam foremki ni mom :P Muszę się Basi poskarżyć że o mnie nie pamięta :DD

    Alaaaaa ja jedno ciasteczko z tym cukrem to od Ciebie wycyganię co?

    OdpowiedzUsuń
  22. cudowna niespodzianka Cię spotkała
    piękny ma kolor ten cukier

    OdpowiedzUsuń
  23. Jakie wspaniałe prezenty otrzymałaś! A galaretka z porzeczek, to mój smak dzieciństwa:) Ściaskam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Aniu ****, mam nadzieję ,że uda mi się nimi dobrze zaopiekuję

    Polcia, hi hi
    a ciasteczko chętnie Miss Polci wyślę, ino jeszcze nie wiem jakie to będzie , hm mam nadzieje że smaczne :P

    Asieja , o tak :)))

    Kasiac, o tak , wspaniałe
    Moja babcia robiła też ale taką z surowych ,ale nie wiem jak

    OdpowiedzUsuń
  25. Ala, do uslug :-) Tobie slac drobiazgi, to sama radosc!

    Nalewka powiem Ci ma u Ciebie piekne naczynie - a zlewalas juz alkohol i zasypywalas cukrem?

    Strasznie mnie zaintrygowal ow cukier od Ewelosy - on jest z suszaona roza moze?

    :*

    OdpowiedzUsuń
  26. Basiu*
    dziś kochana , zlałam nalewkę i nasypałam cukru -1/3 kilo
    A butelkę dostałam od sąsiadki co poczęstowałam ją różanymi ciasteczkami i opowiadałam ,że chcę robić nalewkę, zaraz poszła do swojej piwnicy i mi przyniosła , to taka starsza miła sąsiadka
    ten cukier jest chyba z świeżą różą -pięknie pachnie
    http://www.ewelosa.pl/?przepisy,0,18,w,000718,0
    ;***

    OdpowiedzUsuń
  27. Alu, czyli ten cukier to taka jakby konfitura, gdzie cukru moc - bardzo mnie neci :)

    Zmienilam przepis na porzeczkowke na taki jak ma byc: pol kilo cukru :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Basiu , jest delikatniejszy w zapachu i smaku od konfitury
    Ale od razu czuć( nie tylko widać :D) ze z róży

    OdpowiedzUsuń
  29. Oj korci mnie ten cukier, juz plan na za rok jest, byle roza kwitla obficie :D

    OdpowiedzUsuń