sobota, 11 kwietnia 2009

Kruchy mazurek z różą, marcepanem i czekoladą i Wesołych Świąt



Mazurki ,mazureczki



Ten jest niezwykły, bardzo wykwintny, bardzo smaczny, idealny
Przepis dostałam od pani Krystyny Bockenheim z MniamMniama
a marcepan przyniósł mi ,,zajączek” aż z Niemiec
Mazurek marcepanowo różany

Kruchy mazurek z różą, marcepanem i czekoladą
500 g mąki
sól.
50 g cukru pudru
250 g masła
3 żółtka
ew. łyżka gęstej śmietany-(ja dałam 2 łyżki bardzo zimnej wody )
wanilia

100 g płatków róży w cukrze lub konfitury
Trochę soku z cytryny
250 - 300 g marcepana
Porcja polewy czekoladowej gorzkiej- 200g roztopionej czekolady 85% kakao
Ozdobić wg gustu, migdałami i skórka pomarańczową

sposób przygotowania
Mąkę wymieszać z solą, cukrem pudrem, przesiekać z twardym masłem, dodać żółtka i ew. śmietanę, zagnieść szybko, chłodzić w lodówce pół godziny. Rozwałkować i upiec w 180 stopniach ok. 15-20 minut
Posmarować różą, jeśli jest w liściach i źle się smaruje to zmiksować w sokiem z cytryny,
Pokryć warstwą rozwałkowanego między folią marcepana. Wierzch zalać polewą czekoladową gorzką, ozdobić wg upodobania.
Trzeba pamiętać, że róża i marcepan są bardzo słodkie, więc ciasto i polewa nie powinny być bardzo słodkie.
dodatkowe informacje
Lepiej przyrządzić ze dwa dni wcześniej, żeby "dojrzało", ale można jeść zaraz.




Wszystkim chciałam życzyć wszystkiego najlepszego z okazji świat Wielkanocnych

33 komentarze:

  1. Jaki śliczny :)))) Bardzo udane wzorki! :-)

    Wesołych! :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Alicjo, przepiekny mazurek! I jak pieknie ozdobiony!!!

    Zycze Ci wspanialych, pogodnych Swiat!

    :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi być smakowity!
    Radosnych Świąt Wielkanocnych!

    OdpowiedzUsuń
  4. Alcia ales go pieknie ozdobila! :)))
    I Tobie Kochana zycze wesolych Swiat i zeby wszystko ulozylo sie tak, jak sie ma ulozyc :*****

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekny!
    Pozdrawiam swiatecznie i zycze radosnej Wielkanocy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mazurki przepiekne i zapewne przepszyne!

    Wszystkiego najlepszego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Alu,

    Przepiękny mazurek!
    Wesołych, spokojnych Świąt dla Ciebie i Twojej rodziny:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm, mazurki cudowne :) Zjadłabym takie dobroci :)

    Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  9. piękne mazurki :)

    Radosnych , zdrowych i spędzonych w rodzinnej atmosferze Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczny mazurek! Musi być przepyszny :)

    Margot, życzę Ci zdrowych i wesołych świąt! :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Idealny przepis na kruche ciasto Alu :) Wielu już próbowałam ale z tych proporcji wychodzi najlepsze.
    Za mazurkami nie przepadam więc się nie wypowiadam :)

    Wesołych Świąt dla Ciebie również :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mazurek piękny i pewnie pysznie smakuje, pozdrawiam i dołączam się życzeń świątecznych - Wesołego Alleluja!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. przepięknie ozdobiony mazurek, bardzo lubię płatki róży w cukrze, więc na pewno taki mazurek by mi smakował. Wesołych Świąt Alu!

    OdpowiedzUsuń
  14. Piekny mazurek!
    Wesołych i spokojnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne mazurki!

    Wesołych Świąt Margot!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. marcepan i róża
    to chyba najcudowniejsze połaczenia mazurkowe jakie jestem w stanie sobie wyobrazic :-)
    to musi byc pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyobrażam sobie ten boski smak!
    Wszystkiego dobrego, zdrowia i pogody ducha
    Beata

    OdpowiedzUsuń
  18. Alu Wesołych i smacznych przede wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak z marcepanem , to jest to coś dla mnie ! Fajny mazurek ! :)
    Alu , życzę Ci radosnych , zdrowych i smacznych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  20. Alu, na tym mazurku dzieło sztuki powstało. :) Z tymi kwiatami wiosennie się prezentuje. :)
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  21. Zdrowych, radosnych i spokojnych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  22. Sympatyczne są te wzorki ;))

    Slicznie Ci dziękuję za zyczenia i życzę również wesołych :)))

    Pamiętaj o spacerze po wstaniu od stołu ;))

    OdpowiedzUsuń
  23. Wesołych Świąt :-) Aby były wiosenne, kolorowe i radosne!!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Margot, ależ mazurek!!! Piekny i taki klasyczny, super!! Dziękuję za życzenia. Również Tobie i Twojej rodzinie życzę pogodnych i radosnych świąt Wielkiejnocy.

    OdpowiedzUsuń
  25. Alicjo! Zycze Ci wspanialych, kolorowych, cieplych, rodzinnych Swiat Wielkanocnych:))

    OdpowiedzUsuń
  26. piękne floresy :) takie motywy zawsze mnie zachęcają do uszczypnięcia ciasta, a patrząc na te pewnie na uszczypnięciu by się nie skończyło ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jakie sliczne mazureczki zrobiłaś Alicjo! :)))Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo dziękuje za wszystkie życzenia :)
    p.s mazurek był pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  29. margot, dziekuje za wpis u mnie! Chwile mi zajelo nim upewnilam sie, ze Ty to Ty :-)
    Mazurek widzialam u Ciebie kilka dni temu i zdobienie dech mi zaparlo - te "grudki" rozane sa piekne - co mnie, fana konfitury z dzikiej rozy, przyprawia o nieustanne marzenia o tym mazurku... I w ramach samoreklamy polecam: makagigi.blogspot.com/2008/06/z-dzik-r.html
    papa

    OdpowiedzUsuń
  30. Buruuberii czyli Basiu ,dziękuje za taki miły komentarz :)))))
    Zaraz zobaczę co tam skrywa link :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Napisze tutaj, bo blogger nie pozwala mi opublikowac komentarza pod Twoim mazurkiem:
    Margot, dziekuje za wpis i pochwaly [rumieni sie] :)
    Wogole to zapomnialam dodac, ze jestem fanem "Weekendowej..." - brak mi bylo determinacji (i mobilizacji), ale uwielbiam wszelkie akcje i spoleczne poruszenia w slusznej sprawie, jak i organizatorow takich "poruszen"!
    Ciasto z roza polecam oczywiscie :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. a jednak sie udalo pod mazurkiem :-)

    OdpowiedzUsuń