środa, 18 marca 2009

Chleb na zakwasie z daktylami i anyżkiem, arabski



Bardzo smaczny, aromatyczny, łatwy chleb na zakwasie. Ja piekłam z 1/ 2 porcji, jeden duży bochenek
Przepis jest z tej strony, a przetłumaczyła mi kilka lat temu Mamuska_samuska z forum Cin cin - trochę się mi za mocno przypiekł, ale i tak był taki pyszny



Chleb na zakwasie z daktylami i anyżkiem

To jest porcja na 2 chleby

756 g żytniego zakwasu
2 szklanki suszonych daktyli- bez pestek
2 łyżki nasion anyżku
4 szklanki białej mąki
1 2/3 szklanki mąki razowej
1 2/3 szklanki mąki żytniej
2 2/3 szklanki wody
1 łyżeczka soli
2 łyżki oliwy


1) Wsyp maki, daktyle , anyżek, wodę i zakwas do miski miksera i mieszaj aż wszystko się połączy, przez ok. 1 min.
2) Zostaw nakryte ciasto w spokoju na jakieś 30 min
3) Dodaj sól i oliwę, i kontynuuj mieszanie przez 4 min.
4) Nakryj i pozostaw do wyrośnięcia przez 1-2 godziny( ja raz składałam ciasto)
5) Podziel ciasto na 2 kawałki
6) Lekko "omączonymi" rękoma nadaj podłużny kształt każdemu kawałkowi ciasta
7) Przykryj luźno folia plastikowa i zostaw do urośnięcia na 1 godz.-Mój wyrastał w koszyku wysypanym mąką
8)Piec w 200 stopniach C przez 30 -40 minut
Ostudzić

8 komentarzy:

  1. Musi fajnie smakować... daktyle i anyż hm... :-) Ciekawe... Upiekę go pewnie niebawem z ciekawości :-) Śliczny jest.

    OdpowiedzUsuń
  2. Margot bardzo ładny chlebuś i pewno ciekawy w smaku!

    OdpowiedzUsuń
  3. rzeczywiście ciekawe połączenie smaków, może i ja sie odważę go zrobic o ile pogodzę sie ze swoim zakwasem ;)

    a jak tam książka o Tofu?

    OdpowiedzUsuń
  4. Anyz....... a kysz :D zartuje! ciekawe polaczenie ale musialabym upiec z 1/4 porcji bo jeszcze mamy ten z figami i winem:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Z daktylami i anyzkiem powiadasz? bardzo oryginalny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi bardzo smakował ten chleb, zresztą inne osoby ,które sie załapały na ten chleb tez chwaliły

    Ag-aa,książka jest świetna ja wprawdzie na razie zrobiłam tylko jeden podstawowy przepis ale znikł tak szybko ,że nie miał szans na zdjęcia :D
    Ale będę testować przepisy ,jak kupię tofu lub zrobię tofu (muszę kupić soję :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku Margot podrzuc kromkę, co? :D Kocham anyż!

    OdpowiedzUsuń
  8. Aga,jak lubisz anyż to jedna kromka nie starczy :DDDDDD

    OdpowiedzUsuń